Montsant incrementa les vendes de vi en un 14%

Vins de la DO Montsant Foto: DO Montsant

La DO Montsant va augmentar les vendes en un 14% l’any 2011, amb un increment de 635.000 ampolles respecte el 2010. Amb un global de 5.234.000 ampolles venudes, les xifres del 2011 constaten la recuperació iniciada durant el 2010, després d’un 2009 en el que es va experimentar una frenada en la comercialització de vi. A més, cal destacar que tant les dades de 2011 com les de 2010 són millors que les registrades en anys anteriors a aquesta aturada.

Juame Domènech, president de la DO Montsant, ha assegurat que “cal felicitar els cellers per l’esforç que han dut a terme en un context econòmic tan complicat”. A més, considera que “les excel·lents dades de 2011 i la tendència a l’alça en les vendes posen de manifest que Montsant ha sabut trobar el seu espai en un sector tan competitiu, en bona part gràcies a l’excel·lent relació qualitat-preu dels vins que elaboren els nostres cellers”.
L’increment en la comercialització del vi de Montsant durant el darrer any ha estat generalitzat, és a dir, les vendes han augmentat al mercat català, a la resta de l’Estat espanyol i als mercats internacionals.
En el cas de Catalunya, que suposa un 28% de les comercialització de vi de la DO Montsant, les vendes van augmentar en un 14%. Pel que fa als mercats internacionals, el 2011 ha tornat a posar de relleu el reconeixement dels vins de Montsant arreu del món. Un 62% dels vins comercialitzats durant el darrer any es van vendre fora d’Espanya. En total, es van vendre més de 3.250.000 ampolles, un 12% més que al 2010. Alemanya (33%), Estats Units (14%), França (14%), Suïssa (5%) i Gran Bretanya (4%) van acaparar bona part de la comercialització dels vins de Montsant a nivell internacional. A més, durant el 2011, també s’han registrat tímids increments de vendes en països molt interessants per al sector, com poden ser Brasil o la Xina. Segons Jaume Domènech, president de la DO, “la voluntat d’internacionalització dels nostres cellers durant aquests anys ha estat un encert, i ens ha permès capejar millor aquesta crisi global”.
D’altra banda, i pel que fa a les vendes en el mercat estatal (exceptuant Catalunya d’aquest còmput), les xifres de vendes, mig milió d’ampolles, es tradueixen en l’increment percentual més alt del 2011, un 28%. Tot i que globalment aquest mercat suposa un 10% de les vendes, les dades de 2011 revelen que, poc a poc, els cellers de Montsant s’estan obrint camí en un dels mercats més complicats, donada la forta competència que hi concorre.

Nou comentari