VadeVi
Nou Postgrau en Comunicació Gastronòmica i Enològica
  • CA

El conseller Josep Maria Pelegrí ha assistit a la presentació del nou postgrau Foto: DAAM

El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del rector de la Universitat Abat Oliba CEU, Carlos Pérez del Valle, del director de l’Incavi, Jordi Bort i dels responsables d’aquests estudis especialitzats, Joan Andreu Rocha i Anna Riera, han presentat aquest dijous el nou Postgrau en Comunicació Gastronòmica i Enològica, que s’impartirà a partir del proper mes d’octubre i amb el qual la Universitat Abat Oliba CEU es converteix en el primer centre universitari de Barcelona que impulsa un postgrau d’especialització en aquestes disciplines i que comptarà amb el suport de les institucions i empreses catalans més representatives del sector.

En les últimes dues dècades, la gastronomia i l’enologia s’han popularitzat com activitats de lleure per al gran públic, que cada vegada té més coneixements i demanda millor informació. En aquest sentit, l’objectiu del Postgrau en Comunicació Gastronòmica i Enològica és formar professionals avançats i autosuficients en la gestió de la comunicació gastronòmica i enològica, eficients en la transmissió de missatges divulgatius i promocionals, tant a nivell empresarial com de notorietat en els mitjans de comunicació. El postgrau neix per donar resposta a la necessitat d’especialistes derivada de l’auge i a la visibilitat que ambdós sectors han adquirit en la nostra societat.
El conseller d’Agricultura, ha destacat la importància d’aquesta iniciativa a l’hora d’aportar valor afegit i crear noves oportunitats per un sector que no només es mostra resistent a la crisi sinó que constitueix l’abanderat de la revolució gastronòmica i enològica que viu el nostre país i que ha estat avalada per figures de primera línia mundial com Robert Parker i Michelin. Aquest sector tant potent, “necessita professionals preparats, capaços de gestionar la seva comunicació en un entorn cada cop més global, canviant i altament tecnològic i aquesta nova oferta educativa que ens arriba gràcies a l’impuls de la Universitat Abat Oliba i a la col·laboració de grans empreses del nostre país pot ser una excel·lent alternativa per crear riquesa, generar ocupació i aportar més valor afegit a uns sectors, el gastronòmic i el turístic, en el seu vessant enoturístic, que es motor i tractor de la nostra economia i que encara té un gran potencial de desenvolupament a futur en el nostre país”, ha destacat Pelegrí.
“Les dues característiques principals d’aquest Postgrau són la combinació que ofereix entre la visió empresarial i la perspectiva mediàtica de la comunicació relacionada amb el món de l’enologia i de la gastronomia. D’altra banda es tracta d’un programa molt informatiu, amb nombroses pràctiques i visites que aproparan als estudiants al món de la gastroenologia de forma natural i exhaustiva, de la mà de notables experts” senyala Joan-Andreu Rocha Scarpetta, director acadèmic dels estudis.
“El Postgrau és semi-presencial i està pensat per a professionals interessats en desenvolupar la seva carrera en els àmbits del periodisme, el màrqueting i la comunicació especialitzats en la gastronomia i enologia” afegeix la professora Anna Riera, directora del Suplement Gourmet’s del Diari de Catalunya i responsable de la coordinació del nou postgrau.
Professors d’excepció
El pla d’estudi comprèn quatre blocs -cultura gastronòmica i enològica; informació especialitzada en el sector; els mercats de la gastronomia i l’enologia i la comunicació gastronòmica i enològica, a més d’un projecte professional al final del postgrau- que seran abordats tant des d’una perspectiva teòrica com a través del desenvolupament pràctic de casos i situacions reals.

Les classes seran impartides per professionals de primer nivell, escollits per la seva especialització i prestigi reconegut dins del sector. Entre el professorat es troben noms com el de Pau Arenós (Redactor cap del suplement EL DOMINICAL d’El Periódico de Catalunya), Tana Collados (Directora del programa Cuines de TV3), Mikel Iturriaga (periodista i blogger d’El País), Diego Lo Prete (Director de Comunicació i Màrqueting de Codorniu) i Paula Monroy (Directora de Comunicació i RR.PP de Nespresso).

El programa va dirigit a graduats, llicenciats, i diplomats interessats en desenvolupar la seva carrera professional en els àmbits del màrqueting i la comunicació especialitzada, així com a professionals d’empreses relacionats amb la gastronomia i l’enologia i professionals dels mitjans de comunicació interessats en especialitzar-se.
El postgrau contempla la realització de 30 crèdits ECTS distribuïts en un curs acadèmic (octubre de 2012 a abril de 2013). Amb l’objectiu d’obrir-se als professionals en actiu, les classes seran semi-presencials, amb seguiment obligatori per part de l’alumnat els dilluns i dijous de 18:30h a 21:30h. Aquestes sessions presencials tindran lloc tant al campus de la universitat com en els centres i seus de les empreses i entitats vinculades al programa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa