Núria Altés: «Fa 10 anys a Barcelona ningú donava res pels vins de la Terra Alta»

Impulsora del celler Herència Altès, projecta la construcció d’unes noves instal·lacions dedicades a l’exportació

Responsable del Celler Herència Altès, Núria Altès diu que pràcticament va néixer a la cooperativa de Batea i això l’ha marcat per sempre. Potser per això està mostrant al món què és la Terra Alta i la qualitat dels seus vins.

Estava predestinada a dedicar-se al vi?

Si més no, tenia tots els punts. La meva família sempre ha estat relacionada amb la vinya i amb la cooperativa i aquest món sempre m’ha interessat molt.

I va començar a fer vi…

Vaig posar en marxa Herència Altès amb la meva parella perquè crec en l’autenticitat i el potencial de la meva terra, de les vinyes velles i de la tradició, però també crec en l’evolució. Fa 10 anys a Barcelona ningú donava res per un vi de la Terra Alta, ara en canvi la cosa ha canviat molt i més que canviarà.

Però Herència Altès ven més a fóra…

Un 95% de la nostra producció es ven a l’estranger. Als Estats Units, Regne Unit, el Japó…

Ara està posant en marxa un gran projecte entre Batea i Gandesa, però que també mira cap a fora?

Estem construint un nou celler a la Terra Alta, que es dediqui a l’exportació però que també estigui preparat per l’enoturisme. Érem molt exigents en les condicions, però hem tingut sort.

Què buscaven?

Volíem que fos prop de Batea, d’on sóc jo, que fos una finca gran, que tingués accés a peu de carretera, que tingués bones vistes, amb poca intrusió visuals de línies elèctriques, que tingués vinyes velles…

Déu n’hi do…

Però ho hem trobat i confio em poder vinificar ja al 2016. El meu company Rafael de Haan amb previsió anglosaxona apunta que tardarem potser una temporada més, però sigui com sigui ho fem amb tota la il·lusió i les ganes i amb voluntat de superació.

En aquest celler nou seguiran la mateixa filosofia a l’hora d’elaborar vins?

Sí. Volem seguir fent vins d’autor, elegants i exclusius, però també en volem fer de més assequibles per arribar a un espectre ampli de consumidors. Tots ells això sí, han de tenir l’empremta de l’autenticitat de la Terra Alta.

Nou comentari