La Universitat de Girona organitza la tercera edició (2a. semipresencial, ja que la 1a. va ser presencial) del curs d’Especialització en Direcció i Gestió del Turisme del Vi. La darrera (Febrer-Març 2010) va tenir molt bona acollida, amb més d’una vintena d’assistents.

“Per aquest 2011 hem fet una proposta amb una millora qualitativa i quantitativa, més hores de formació (presencial i semipresencial), i amb més continguts i més professors per tal d’incorporar les novetats que demanda aquesta branca del turisme que està en plena expansió”, explica Jordi Torra, llicenciat i Màster per ESADE i Postgrau en Direcció i Gestió d’Empreses Vitivinícoles, creador del concepte “Alimenturisme” i director i coordinador del curs. Es farà entre el 15 de febrer i el 15 d’abril de 2011.

El sector turístic s’ha globalitzat i s’ha modernitzat amb l’aparició de noves formes de fer turisme, que suposen nous reptes per a les persones, les empreses i les organitzacions. L’enoturisme ha aparegut amb força en l’àmbit mundial, i els darrers anys s’ha consolidat com una alternativa al turisme de masses i de sol i platja. A escala mundial, les zones vitivinícoles s’estan beneficiant d’aquesta nova oportunitat d’atracció de visitants que desitgen conèixer el món del vi i el seu entorn natural, cultural, social i econòmic.

Per aquest motiu, es diu des de la Universitat de Girona, cal disposar d’una formació especialitzada per dirigir i gestionar aquest nou repte que sorgeix de la unió del món del turisme i del món vitivinícola.

Entre els objectius hi ha identificar els agents implicats en el procés de creació d’una destinació enoturística, i orientar en el desenvolupament de nous productes i serveis relacionats amb el turisme del vi; fomentar una formació transversal, unint diverses disciplines per tal de respondre amb propostes innovadores i solucions amb valor afegit; facilitar les eines, tècniques i mètodes per enfortir i potenciar les habilitats, el canvi d’actituds i afavorir una cultura de col·laboració i de treball en equip; i conèixer les característiques diferencials de les principals destinacions mundials del turisme del vi.

S’adreça a professionals del sector turístic o agroalimentari; a llicenciats i diplomats; a organitzacions i entitats públiques i privades que desitgin tenir coneixements actualitzats sobre la direcció i la gestió de l’enoturisme.

L’aprenentatge és semipresencial (9 hores presencials i la resta on line). El programa combina l’exposició de conceptes teòrics amb la realització de casos pràctics. Aquest sistema metodològic és aplicable a la totalitat dels mòduls d’aquest curs, tot i que es reserva tot un mòdul per incidir exclusivament en casos pràctics i debats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa