Per saber-ne més sobre el turisme del vi

Un Curs d'especialització en direcció i gestió de la Universitat de Girona aprofondeix sobre l'enoturisme

La Universitat de Girona organitza la tercera edició (2a. semipresencial, ja que la 1a. va ser presencial) del curs d’Especialització en Direcció i Gestió del Turisme del Vi. La darrera (Febrer-Març 2010) va tenir molt bona acollida, amb més d’una vintena d’assistents.

“Per aquest 2011 hem fet una proposta amb una millora qualitativa i quantitativa, més hores de formació (presencial i semipresencial), i amb més continguts i més professors per tal d’incorporar les novetats que demanda aquesta branca del turisme que està en plena expansió”, explica Jordi Torra, llicenciat i Màster per ESADE i Postgrau en Direcció i Gestió d’Empreses Vitivinícoles, creador del concepte “Alimenturisme” i director i coordinador del curs. Es farà entre el 15 de febrer i el 15 d’abril de 2011.

El sector turístic s’ha globalitzat i s’ha modernitzat amb l’aparició de noves formes de fer turisme, que suposen nous reptes per a les persones, les empreses i les organitzacions. L’enoturisme ha aparegut amb força en l’àmbit mundial, i els darrers anys s’ha consolidat com una alternativa al turisme de masses i de sol i platja. A escala mundial, les zones vitivinícoles s’estan beneficiant d’aquesta nova oportunitat d’atracció de visitants que desitgen conèixer el món del vi i el seu entorn natural, cultural, social i econòmic.

Per aquest motiu, es diu des de la Universitat de Girona, cal disposar d’una formació especialitzada per dirigir i gestionar aquest nou repte que sorgeix de la unió del món del turisme i del món vitivinícola.

Entre els objectius hi ha identificar els agents implicats en el procés de creació d’una destinació enoturística, i orientar en el desenvolupament de nous productes i serveis relacionats amb el turisme del vi; fomentar una formació transversal, unint diverses disciplines per tal de respondre amb propostes innovadores i solucions amb valor afegit; facilitar les eines, tècniques i mètodes per enfortir i potenciar les habilitats, el canvi d’actituds i afavorir una cultura de col·laboració i de treball en equip; i conèixer les característiques diferencials de les principals destinacions mundials del turisme del vi.

S’adreça a professionals del sector turístic o agroalimentari; a llicenciats i diplomats; a organitzacions i entitats públiques i privades que desitgin tenir coneixements actualitzats sobre la direcció i la gestió de l’enoturisme.

L’aprenentatge és semipresencial (9 hores presencials i la resta on line). El programa combina l’exposició de conceptes teòrics amb la realització de casos pràctics. Aquest sistema metodològic és aplicable a la totalitat dels mòduls d’aquest curs, tot i que es reserva tot un mòdul per incidir exclusivament en casos pràctics i debats.

Nou comentari