VadeVi
Pere Bonet: «Hem d’aconseguir que s’identifiqui DO Cava amb productes d’alta gamma»
  • CA

“La DO Cava s’identifica amb el seu producte de mitjana qualitat i no pas amb el d’alta gamma, tal com ens agradaria”, així s’expressa Pere Bonet, president de la DO Cava, que afegeix que té clar que això amb molta pedagogia s’aconseguirà.

“Borgonyes i xampanys n’hi ha de molts tipus i preus però en canvi aquests noms s’identifiquen amb prestigi, amb alta qualitat”, diu Bonet, “i això és el que volem pel cava”.

De moment la feina s’està fent a través dels grans prescriptors i tot que admeten que al món encara és molt present la imatge del vi a doll i que això no els afavoreix, creuen que els reconeixements internacionals juguen a favor seu.

Per Bonet, el “soroll” que han fet alguns elaboradors que han decidit sortir de la DO Cava tampoc no ajuda. “Diuen que ho fan perquè la qualitat no és l’adequada, però en realitat és tan senzill com que no complien els requisits previstos al plec de condicions de la denominació” afirma el seu president.

No obstant això, Bonet, relativitza aquesta baixes i recorda que els 15 cellers, alguns dels quals s’han adherit a la proposa Clàssic Penedès que promou la DO Penedès, entre tots ells no arriben al mig milió d’ampolles i per tant el seu impacte és molt petit, tenint en compte els 220 milions d’ampolles de la DO.

Per Bonet, la imatge exterior de la DO Cava és molt important, però cal paral·lelament treballar el mercat interior. Una de les vies és a través de l’enoturisme, però no promogut des de la mateixa DO, sinó des de les empreses, les qual compten amb el seu suport.

El president de la DO Cava, reconeix que tot i que el territori de la denominació té la singularitat de ser dispers, en el fons, els visitants, els turistes del cava venen a Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa