Pimecava demanarà que els fabricants de cava marca blanca compensin el sector

Les marques blanques venen cava per uns 1,96 euros de mitjana. Els petits productors se senten especialment perjudicats per aquesta política comercial

La patronal Pimecava, que agrupa els petits cellers, demanarà als fabricants de caves de marca blanca que compensin el conjunt del sector i elevarà aquesta petició al Consell Regulador del Cava, segons que ha avançat el president d’aquesta agrupació, Xavier Nadal. “Els fabricants de marca blanca estan obtenint uns ingressos a costa del desprestigi de la marca cava, que és de tots, i això s’ha de solucionar”, ha denunciat Nadal. Per això en la pròxima junta de Pimecava que se celebrarà el mes d’abril vinent s’aprovaran un paquet de mesures per després traslladar-les al Consell Regulador del Cava.

Segons que apunta Xavier Nadal, que a més presideix Caves Nadal, “aquestes mesures bàsicament passarien perquè els fabricants de cava marca blanca s’identifiquin en les ampolles de manera clara i que, a més, paguin un petit percentatge per ampolla per a promocionar la marca cava”. Això perjudicaria els grans fabricants de cava que són els que tenen capacitat suficient per elaborar cava de marques blanques, i que són bàsicament Codorníu, Freixenet i Jaume Serra, entre d’altres, ja que també es dediquen a aquesta activitat algunes cooperatives.

[[frase]]

Aquest debat en el sector del cava arriba enmig d’una forta polèmica al voltant de les marques blanques per la pressió de Mercadona a retirat molts fabricants per potenciar les seves pròpies marques, que són més barates. “Vincular cava i preus baixos és dolent per al conjunt del sector, per això els fabricants de cava marca blanca podrien abonar al Consell 0,03 euros per ampolla -l’equivalent a les antigues 5 pessetes- que després el Consell Regulador podria destinar a la promoció de la marca cava”, avança Nadal, que indica que la proposta s’haurà d’aprovar en la pròxima junta de la patronal.

De la seva banda, el Consell Regulador de Cava valora de la mateixa manera que Nadal els efectes negatius que té l’augment d’ampolles de cava de marca blanca al mercat, “posicionar el cava com un producte de baix preu danya la imatge de prestigi i de qualitat del cava”, declara el president del Consell, Gustau García Guillamet. L’any 2008, les marques blanques de cava han guanyat quota de mercat, arribant al 27,6% davant del 25,9% que tenien el 2007.

El preu mitjà de les ampolles de cava de marca blanca ha estat l’any 2008 d’1,96 euros, un 4,6% més que el 2007; mentre que el de les marques pròpies de cava ha estat de 6,75 euros, amb un increment del 2,5% respecte a les xifres de l’any anterior.


Les vendes de cava han augmentat durant el 2008 FOTO: ARXIU

Nou comentari