Pimecava encara una nova etapa amb més promoció exterior i més pes de l’enoturisme

Mercè Rossell es converteix en presidenta i Xavier Nadal passa a dedicar-se a tasques d'enoturisme en el si de la patronal. En aquesta nova etapa es preveu obrir ajudes i línies de crèdit gràcies a acords amb Caixa Penedès

Pimecava, la patronal catalana de petites i mitjanes empreses del cava, ha renovat avui la junta directiva i s’ha proposat encarar aquesta nova etapa amb nous projectes d’internacionalització, relacions institucionals i un acostament al Consell Regulador del Cava, amb la finalitat que hi hagi més unitat en el sector a l’hora de fer promoció exterior.

L’agrupació va néixer fa quatre anys de la mà de Pimec i amb la presidència de Xavier Nadal, càrrec que ara passa a ocupar Mercè Rossell, mentre que Nadal es dedicarà a tasques d’enoturisme en el si de la patronal.
[[frase]]
Xavier Nadal ha aprofitat per fer una valoració dels seus quatre primers anys al capdavant de Pimecava: “No he estat capaç de tenir un acostament amb l’Institut del Cava per llançar iniciatives conjuntes del sector”, cosa que, per a ell, ha representat una “gran decepció” perquè pensava que podrien aconseguir molt més. De fet, Pimecava ha criticat el Consell Regulador del Cava per no posar prou èmfasi en la promoció del cava -malgrat que ha reconegut que fa molt bé la feina de certificació- i ha acusat l’altra patronal, l’Institut del Cava, de no voler col·laborar en la promoció conjunta del producte.

La nova presidenta de Pimecava s’ha mostrat d’acord amb Nadal en la necessitat de reforçar la promoció i ha afirmat que “no pot ser que a Catalunya i a Espanya la gent no sàpiga com es fa el cava o què és un Reserva” i ha afegit que és una cosa que a les Pimes els fa molt de mal.

Xavier Nadal ha apuntat la presència de marques blanques al mercat com un altre element que pot perjudicar les Pimes i ha afirmat: “encara que en tot sector han de vendre’s Sis-cents i han de vendre’s Mercedes (les marques blanques) poden diluir els productes fets amb més cura, la marca cava és de tots i no em sembla bé que l’usin perquè la degraden”.

Per la seva banda, el vicepresident Agustí Torelló les ha qualificat de “mal necessari” i ha considerat imprescindible que les marques blanques identifiquin on i com es fan, cosa que la normativa del Consell Regulador no contempla, però que Pimecava ha inclòs en el projecte de regulació que prepara.

Internacionalització, desestacionalització i enoturisme
Entre els objectius per als pròxims quatre anys, Rossell ha destacat l’obertura d’ajudes i línies de crèdits per disminuir els costos empresarials i, en aquest sentit, ha valorat els acords amb Caixa Penedès. La nova presidenta ha considerat prioritari continuar amb les relacions institucionals catalanes i espanyoles amb organismes com l’Institut Català del Vi (Incavi) i ha dit que estan “molt oberts” a enfortir les relacions amb el Consell Regulador del Cava.

Pel que fa a propostes concretes per comercialitzar més cava i desestacionalitzar-lo, Pimecava aposta per promocionar el cava rosat en la diada de Sant Jordi, equiparant-lo al nivell de la rosa i el llibre.

Els dirigents de Pimecava han apuntat l’enoturisme com un sector amb moltes possibilitats, cosa de la qual se n’han adonat recentment: “Quan vam fundar la patronal no hi havia la sensació que l’enoturisme podia ser un element estabilitzador”, ha reflexionat Nadal, que no abandona Pimecava ja que d’ara endavant s’encarregarà estudiar les possibilitats de l’enoturisme.

Pimecava representa més de 240 cellers que facturen de mitjana uns 585.000 euros anuals, al voltant del 16% del total del sector. Cada empresari produeix una mitjana de 103.000 ampolles i té una plantilla de cinc treballadors.


Xavier Nadal, president de Pimecava de 2008 a 2010 FOTO: PIMECAVA

Nou comentari