Pimecava prepara promocions als Estats Units, el Japó i Suïssa per reactivar el sector

En el context de crisi econòmica actual i de forta competència de les marques blanques, la patronal de les pimes del cava aposta per les exportacions per donar una empenta al sector

Pimecava, la patronal de petites i mitjanes empreses del cava, aposta a curt termini per la promoció als Estats Units, el Japó i Suïssa per donar una empenta al sector, en un moment de dificultat davant de l’augment de les marques blanques i la disminució del crèdit de les empreses financeres.

El president de Pimecava, Xavier Nadal, ha explicat que “el cava resisteix”, però ha considerat necessari “un canvi del model de negoci”. “Hi ha bones perspectives de creixement del vi de qualitat”, ha afegit. Per això, ha aconsellat un acord “unànime” del sector per a la promoció del cava al món.

L’auge de les marques de distribució, ha explicat, està reduint les vendes del cava de qualitat. Ha reiterat la seva proposta que les etiquetes de les ampolles de marques blanques informin sobre l’origen del raïm i el lloc d’elaboració del producte. Ha afegit que “la marca blanca, amb preus més baixos, dóna lloc a un desgast de la paraula cava, per la qual cosa hauria de pagar un percentatge per ampolla venuda als productors de gamma alta i mitjana”.

Preguntat per la situació del cava en comparació de fa un any, ha reconegut que “no està fàcil”. “Hi ha preocupació perquè les empreses necessiten els crèdits de les entitats financeres. Tot és més difícil que fa un any però, de moment, el sector resisteix”.

Segons dades de Pimecava, de les 270 empreses del sector del cava, el 91% correspon a pimes. Aquestes pimes representen l’11% de les ampolles venudes i el 16% de la facturació.


Les vendes de cava de marca blanca estan augmentant FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari