VadeVi
Subirats aposta per l’enoturisme durant la verema

“Subirats és el municipi amb més superfície dedicada al conreu del raïm per a la producció de vi i cava”, segons fonts de l’Oficina de Turisme de Subirats i “per tant és el millor espai per viure l’experiència de la verema”. Així anuncien el conjunt d’activitats que el poble ha posat en marxa per aquest setembre coincidint amb la verema. I és que el setembre és potser l’època més atractiva per visitar les vinyes, d’una banda per la seva esplandor i de l’altra, i sobretot, per l’oportunitat de conèixer la verema de primera mà. Tot i així pels cellers no sempre és fàcil combinar la feina de veremar amb la feina d’atendre els turistes.

L’Oficina de Turisme de Subirats ha programat tota una sèrie d’activitats durant tot el setembre i bona part del mes d’octubre per tal de poder seguir en primera persona aquest procés sota el títol “Viu la Verema a Subirats, Capital de la Vinya”.

Cada dissabte des de l’Estació Vitivinícola de Lavern (Subirats) situada a l’Estació de tren de rodalies de Lavern-Subirats, es farà per primer cop el seguiment de la collita en bicicleta des de la vinya fins al celler amb un guia i tast de vi i cava inclòs.

A més, durant tots els caps de setmana hi haurà l’oportunitat de fer la Verema a l’Antiga. Els visitants podran collir manualment i trepitjar el raïm amb els peus com es feia antigament i podran emportar-se una ampolla amb el most que en resulti.

Una altra activitat ben original és el tast de fins a 25 varietats de raïm de la verema i també el tast de most que s’oferirà en acabar les visites a les caves i cellers. Cal destacar també les Rutes Vitivinícoles de Subirats, que consisteixen en 34 Km dividits en 9 rutes perfectament senyalitzades amb plafons informatius sobre les varietats del raïm, les feines del camp o la climatologia, són disponibles tot l’any però ara més que mai són un recorregut immillorable per participar de l’activitat frenètica a les vinyes.

D’altra banda, altres espais d’interès cultural de Subirats també dedicaran un tractament especial a la Verema. El 19 de setembre la Ruta “Última Defensa de Barcelona”, que recorre els escenaris a Subirats de la darrera batalla de la Guerra Civil abans de la presa de Barcelona, ens introduirà a la vida rural durant la Guerra. També el Museu d’Esperanto de Subirats exhibirà els caps de setmana la seva col.lecció completa d’ampolles de cava commemoratives de diferents congressos esperantistes d’arreu del món i al Castell de Subirats s’explicarà abastament la relació dels rectors de la parròquia amb els pagesos i els seus conreus al llarg dels 1.000 anys d’història del monument en la visita guiada diària que es realitza de dilluns a dissabte.


Una visita a Subirats FOTO: PATRONAT TURISME DE SUBIRATS

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa