Tast a toc de mòbil

L'empresa tecnològica BCN Touch ha desenvolupat aplicacions per a telèfon mòbil que fan possible la interacció dels consumidors amb els cellers elaboradors

Aquesta setmana passada al restaurant Trencadís de Vilafranca del Penedès es van reunir els impulsors de l’empresa tecnològica BCN Touch, Gloria Lozano i Andrew Mackenzie, amb els responsables de 5 cellers penedesencs.

Es tractava d’un intercanvi entre dos sectors que tard o d’hora s’han de trobar. Els telèfons mòbils són l’objecte que acumula més informació potencial en menys espai i amb més projecció de futur en la gent jove. Una ampolla de vi no queda enrere en capacitat d’emmagatzemar dades: en 75 cl. condensa dos mil cinc-cents anys de tradició i un reflex del territori i de la feina de la gent d’aquest país.

El que encara no ha aconseguit el vi és connectar amb la gent jove. BCN Touch ha desenvolupat aplicacions en tecnologia Near Field Communication (NFC), en què el telèfon mòbil reconeix una mena de codi de barres invisible que connecta el mòbil amb la web del fabricant o amb una base de dades i que identifica cada unitat. En el cas dels vins, BCN Touch va etiquetar i va carregar la informació d’un vi de cadascun dels elaboradors presents. Només amb un lleu toc del mòbil a l’ampolla, a la pantalla apareixen diverses opcions: anar a la web del celler, anar a la fitxa concreta del vi, una foto de l’ampolla, o una nota explicativa, de tast o de maridatge de cada vi.

A més, hi ha altres aplicacions adreçades al mateix elaborador, que pot seguir la pista de cadascuna de les ampolles que surten del celler. El que més va interessar, però, als responsables dels cellers, va ser la interactivitat amb els consumidors finals. Albert Milà, de Mas Comtal, veia la manera de connectar directament i a temps real els qui consumeixen una ampolla del seu vi amb el concurs de maridatge que tenen a Facebook. Gloria Lozano, de BCN Touch, ho explicava: “Cada ampolla pot ser única, una que s’exporta al Japó pot dur una informació diferent de la que es ven a Catalunya”. Al final de la demostració es va fer un tast a cegues dels tres vins negres que hi havia: el Viladellops Negre 2006, l’Heretat Mont-Rubí Gaintus 2005 i el Parés Baltà Indigena 2008, i tot i que cada elaborador va recòneixer el seu, només acostant el mòbil a cada ampolla tapada, a ningú li va caldre preguntar com s’havia elaborat cada vi.


Andrew Mackenzie I Gloria Lozano són els socis fundadors de BCN Touch FOTO: VADEVI.CAT

Nou comentari