Toni Miró: «Una copa de cava a la boca em va suggerir uns llavis»

El dissenyador de moda Toni Miró amb el xef del restaurant Moments, Raül Balam. Foto: COMRàdio

Al programa de gastronomia i diàleg de COMRàdio Dinem i en parlem, que aquesta setmana es desenvolupa a la cuina del restaurant Moments de l’Hotel Mandarín Oriental del Passeig de Gràcia de Barcelona, hi arriben les reflexions sobre la moda i la cuina de la mà del disenyador Toni Miró, que conversa amb el xef Raül Balam.

El plat que el cuiner ha creat per a Miró és un colomí deshossat. “És com un vestit a mida, li hem tret els osssos pel coll hi ha quedat com una samarreta”, explica Balam. El colomí ha estat salpebrat i es farceix i s’aromatiza amb fulles de cirerer bord, cardamom i un raig de brandi i s’acompanya de cireres confitades.

Quan arriba el torn de triar un vi per combinar amb aquest plat, el director de VADEVI.cat, Joan Nebot, diu: “Potser ha estat una tria massa evident, però sabent que Toni Miró ha dissenyat la presentació d’una ampolla de cava, he pensat que era el que més hi esqueia, amb la sort que el plat que ha triat en Raül, és un colomí, una au, que tenen com a vi d’acompanyament clàssic el cava”. “Ara bé”, afegeix, “el colomí, i en aquest cas tan condimentat, no és una au qualsevol i requereix un cava amb entitat i força, i hem tingut la sort que Miró ha dissenyat la presentació de dos caves per Vilarnau, l’Albert Brut Nature i l’Albert Fermentat en Bóta, i aquest últim té unes característiques de força i estructura que el fan adequat per aguantar l’embranzida d’aquesta au potent”.

Nebot explica, doncs, que es tracta de l’Albert de Vilarnau Fermentat en Bóta, que és un gran reserva i, per tant té més de 30 mesos de criança en ampolla i que és el cava més alt de gamma del celler, amb un preu d’entre 25 i 30 euros. I que té com a principal característica que està elaborat amb un cupatge en que el chardonnay (50%) ha estat fermentat en bóta i hi ha fet una criança de sis mesos. La resta del cupatge és d’un 30% de macabeu i un 20% de parellada.

Al moment del tast, Nebot explica que aquesta criança en bóta li aporta les aromes torrades de la fusta, que combinen molt bé amb el brandi que hi ha al plat, que comparteix aquestes aromes de les bótes on ha estat envellit. Tot i això, afegeix el tastavins: “Encara conserva moltes aromes de fruita madura, que han de combinar també molt bé amb les cireres confitades del plat”.

És aleshores quan el director de VADEVI.cat pregunta a Miró com va escollir els motius que decoren l’etiquetatge, uns llavis i la frase “Glop en silenci”. Miró explica com va anar: “Estavem en un dinar a Vilarnau, després d’haver fet l’interiorisme del celler, i em van demanar si volia dissenyar l’etiqueta d’aquest producte. Després d’haver-ne begut durant tot l’àpat, em va venir al cap l’idea d’un llavis, que és una part molt sensual de les persones i que suggereix el gest d’acostar la copa a la boca i fer-ne un glop”.

Es pot escoltar l’àudio del programa sencer al bloc del Dinem i en parlem.

Nou comentari