El març sortirà al carrer la tercera edició de la Guia de Cellers de Tarragona 2011-12, amb 8.000 exemplars. La publicació cerca ser una eina més per difondre l’enoturisme, una de les activitats més reeixides en els darrers temps. Nimia Comunicació, especialista en imatge corporativa i realització de llocs web per tot tipus d’empreses, és l’agència de publicitat que l’edita.
La Guia recull tots els cellers de la demarcació agrupats per denominacions d’origen i té una vigència bianual (2011-12). Hi ha informació de les DO Conca de Barberà, Montsant, Penedès, Priorat, Tarragona i Terra Alta. S’ofereixen unes fitxes es parla de les varietats que conreuen, les hectàries i la producció i s’expliquen les característiques del vi que produeixen.
Al principi de cada secció, hi ha un mapa general i específics de cada denominació, i es proposa una ruta per la zona. “La Guia es una eina util per aquelles persones que vulguin conèixer els cellers que ens envolten. Tenen tota la informació per poder planificar ells mateixos les seves visites”, explica Óscar Manrique, director del projecte. També hi ha qualificacions de les anyades, un llistat de restaurants que gaudeixen d’una acurada carta de vins, i un recull de les vinateries. Una altre secció es dedica a les fires i festes del vi. Com a novetats cal destacar ‘El Tast’ i una ‘Taula d’Aromes del Vi’.
La Guia es podrà trobar de forma gratuita als principals patronats de Informació i Turisme de la provincia a partir del proper mes de març.
El vi està tan íntimament unit a la cultura mediterrània que els seus orígens mil·lenaris ens transporten a les mateixes arrels de la civilització humana. El conreu de la vinya ha configurat un paisatge humà singular, de gran harmonia i d’una bellesa mutant a cada estació del periple anual. Les vinyes de la demarcació de Tarragona s’han acostumat a l’oratge de la mar, s’han aclimatat al vent de les planes i les conques i s’han enfilat pels costers de les terres muntanyenques.
És precisament aquesta diversitat geogràfica i climàtica la que ha fet possible que la producció vinícola pugui oferir una àmplia gamma de colors, sabors i textures, que han donat com a resultat les diferents denominacions d’origen: Conca de Barberà, Montsant, Penedès, Priorat, Tarragona i Terra Alta. Cada denominació d’origen i cada varietat de vi elaborada als cellers és el fruit del caràcter de la terra, del tipus de clima, de la classe de cep i del treball humà. Per això cada D.O. posseeix una personalitat pròpia, inconfusible, única.
Aquesta Guia dels Cellers de la Província de Tarragona conté una doble proposta. Alhora que condueix per un itinerari geogràfic per gaudir d’un territori amb múltiples matisos paisagístics i arquitectònics, guiar pels seus cellers.