Un estudi revela que les dones i els joves prefereixen el tap de rosca

La conclusió es desprèn de l'últim informe de Wine Intelligence, on també s'assegura que aquest tipus de tancament està guanyant terreny als Estats Units i el Regne Unit

Creix l’acceptació del tap de rosca

Un estudi de Wine Intelligence revela que l’acceptació pel tap de rosca entre els consumidors mensuals dels Estats Units s’ha elevat un 70%, per sobre del 59% registrat el 2008.

Segons consigna la consultora Àrea del Vi, “aquesta xifra suggereix que el tap de rosca està guanyant terreny com un producte dominant en un dels mercats més grans de vi embotellat”.

Les dones i els joves d’entre 18 i 34 anys troben més acceptable la compra de vins amb tap de rosca que els homes o consumidors d’entre 45 i 54 anys.

Malgrat el creixement del tap de rosca, el suro natural manté el seu domini com el tancament preferit pels consumidors de vi, mentre que el suro sintètic segueix tenint una àmplia acceptació.

Tots dos tancaments han continuat amb bona acceptació i afinitat en els últims quatre anys. En el cas del Regne Unit, l’acceptació pel tap de rosca s’ha duplicat en els últims 8 anys i ha crescut 85% entre els consumidors regulars. Això es compara amb el 41% que acceptava aquest tancament el 2003.

Igual que als Estats Units, aquest creixement es deu principalment a l’acceptació per part de les dones d’entre 30 i 40 anys, que són les que compren regularment vi al supermercat per consumir a casa.

També empeny aquest fort creixement el segment de joves consumidors que ha entrat recentment a la categoria de vins.

Richard Halstead, de Wine Intelligence i autor d’informe, assegura que: “El punt de vista dels consumidors ha canviat radicalment en els últims 8 anys, sobretot en un mercat escèptic -i en alguns casos hostil- als taps de rosca”.

Un dia, tot el vi es tancarà amb tap de rosca”

Així opina James Forbes, director de compres i màrqueting d’ Stevens Garnier en el “Wine Report 2011”. Després d’un lleuger descens el 2010, l’ús de taps de rosca s’ha disparat de nou entre els proveïdors del Regne Unit.

La majoria dels proveïdors tenen un 52% dels vins amb tap de rosca, mentre que altres destaquen que aquest tancament el tenen gairebé íntegrament. S’espera que aquest tap sigui encara més popular, atès que el 68% va dir que espera que s’utilitzi encara més en el futur.

Andrew Steel, director de Connoisseur Wines, va destacar: “Pràcticament no hi ha negativitat cap el tap de rosca ara, la imatge ha canviat. Si algú m’ho hagués dit fa 10 anys me n’hauria enrigut “.

L’ús de suro natural es va reduir al 40% aquest any, per un 46% l’any passat, però el 10% dels proveïdors esperen veure un major ús del suro.

Martin Chapman, director de Peter Osborne Fine Wines, va remarcar: “Per als vins joves el tap de rosca és ideal. Pràcticament aquells vins de l’hemisferi sud que estan a punt per beure vins tenen tap a rosca, i els productors a França, Alemanya i Itàlia estan fent el mateix “.

Louisa de Faye Perkins, director de Charles Taylor Vins, va puntualitzar: “Si bé els taps de rosca són beneficiosos per eliminar el gust de suro i conservar la frescor, no són recomanables per a aquells vins que necessiten un llarg envelliment en ampolla”.

Nou comentari