Un total de 68 cellers presenten més de 270 programes de promoció a tercers països

La inversió total per aquesta promoció és de 22 milions d’euros

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural ha rebut 278 programes de promoció de productes vinícoles en els mercats de tercers països a la convocatòria dels ajuts de la mesura d’informació i promoció de l’OCM del vi.

En total s’han presentat 68 sol·licituds que engloben cellers, associacions, organitzacions professionals i denominacions d’origen. Els programes de promoció que s’han presentat són per a la internacionalització dels productes vinícoles catalanes. Així, la majoria dels projectes presentats són per missions comercials, promocions o campanyes en el país de destinació o assistència a fires internacionals.

En la campanya anterior, el nombre de sol·licituds presentades van ser de 60 i el nombre de programes 230.

La inversió total que han presentat els cellers sol·licitants per a la promoció a tercers països és de gairebé 22 milions d’euros, mentre que en la convocatòria anterior va ser de 20. Pel que fa als ajuts, la convocatòria anterior es van situar als 10 milions d’euros, mentre que enguany se situen en 11. Respecte el finançament dels ajuts a les accions, a càrrec íntegrament del fons FEAGA, l’import per a cadascuna de les accions i dels programes seleccionats no podrà superar el 50 per cent de les despeses subvencionables.

La inversió es distribuirà per tot el món, però destaca especialment la que es realitzarà al mercat americà, amb gairebé 12 milions d’euros, dels quals 6 milions s’invertiran als Estats Units i més d’un milió d’euros tant a Canadà com a Brasil. El mercat asiàtic també rebrà una aportació de 6 milions d’euros, dels quals 4 milions correspondran al mercat japonès, malgrat la difícil situació que està passant en aquests moments.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el que ara s’està fent és la valoració dels programes per part del Departament per realitzat una llista puntuada i prioritzada que es trametrà al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM). Allà la Comissió Nacional de Selecció de Programes, formada per totes les Comunitats Autònomes, determinarà els ajuts i els beneficiaris.

L’ajut a la promoció a tercers països està recollit en la nova organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins amb la finalitat de contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a la consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països.


Vinyes del Penedès FOTO: VAN DER MEULEN

Nou comentari