VadeVi
Uns cellers que creixen i altres que s’ensorren amb la crisi
  • CA

Els cellers han de canviar les estratègies comercials en època de crisi. Foto: VADEVI.cat

Un nou estudi sobre el sector d’elaboració i venda especilitzada de vins realitzat pels analistes de Plimsoll, el principal proveïdor a nivell mundial d’informes sectorials i de mercat, indica que hi ha 498 empreses del sector vitivinícola que destaquen per presentar nivells de creixement molt superiors a la resta.

Aquestes empreses “emergents” van aconseguir incrementar les vendes en un 13,8% respecte a l’anterior període comptable, la qual cosa els permet encarar l’any 2012 amb un major control sobre el mercat.

Incrementar les vendes ha estat una tasca complicada en els últims anys: segons les últimes dades oficials publicades, el creixement mitjà del sector ha passat de -3,8% a -0,5%. No obstant això, aquestes empreses “emergents” han aconseguit taxes de creixement molt per sobre dels seus competidors. La següent tabla mostra com es configura el sector a l’Estat espanyol i de quina manera ha afectat la crisi a l’activitat de les empreses que el conformen:

“Emergents” “Afectades” Resta Sector
Nombre d’Empreses 498 646 132 1276
Mitjana de Creixement 13,8% -9,1% 2% -1%

De les 1276 empreses analitzades en l’informe Plimsoll, 646 presenten creixement negatiu, per la qual cosa encara els és més complicat l’obtenir quota de mercat i enfrontar-se a les estratègies de les empreses emergents.

Aquestes empreses considerades “afectades” per la crisi, van experimentar una caiguda en les vendes d’un -9,1% de mitjana. David Pattison, autor del nou estudi afirma: “Això és una prova clara de que qualsevol creixement que experimenta el mercat està sent absorbit per un petit grup d’empreses amb estratègies molt clares i reeixides.”

Què estan fent aquestes empreses per generar aquest creixement? David Pattison, ofereix la següent explicació: “Hi ha evidències que demostren que el mercat està canviant. Les fonts d’ingrés i bases de creixement amb les quals les empreses treballaven fa un parell d’anys són ara molt diferents. Cap a on es dirigeix aquest sector a l’Estat espanyol? Aquesta és la gran pregunta a la qual tots voldríem saber contestar, però a la que les 498 empreses “emergents” analitzades en el nostre informe semblen haver trobat resposta”.

Contràriament al que podria semblar, aquestes companyies “emergents” no són únicament grans empreses a les quals les petites no poden fer ombra. En el quadre a continuació es mostra com es distribueix el creixement també entre empreses amb menor volum de negoci però gran capacitat d’innovació.

Volum de negoci Nombre d’Empreses “Emergents” Nombre d’Empreses “Afectades”
500,000 € 9 23
1,000,000 € 114 163
3,000,000 € 205 245
5,000,000 € 63 86
10,000,000 € 50 69
50,000,000 € 49 49
>50 millones € 5 11
Total 498 646

L’estudi està disponible en format PDF per 599€. Els lectors de VADEVI.cat podran beneficiar-se d’un descompte de 50 € en la nova edició especial de l’Informe Sectorial PLIMSOLL “Elaboració i venda especialitzada de vins – Espanya 2012” esmentant la referència PR 0112.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa