La riquesa del sector del vi català no es reflecteix en el mercat més proper. Només el 25% del que es consumeix a Catalunya és autòcton. La resta, arriba de fora, sobretot de La Rioja i la Ribera de Duero. Les xifres són conegudes, i preocupen encara que hi hagi un bon grup d’entitats, persones i empreses que treballen per canviar la situació. Una, és Vintaix, que vol donar a conèixer als consumidors la gran varietat vinícola del país i facilitar-ne la degustació.

El grup intenta convertir el tast en un esdeveniment lúdic i cultural a l’abast de tothom. La campanya Viu el Vi Català fomenta el coneixement arreu i potencia el consum. La idea es crear una xarxa d’establiments on descobrir tot tipus de vi elaborat a Catalunya, totes les varietats, totes les DO i centenars de vins i caves per triar i remenar, llocs per gaudir de la beguda, del menjar, dels amics i de la parella. L’empresa contacta amb restaurants i bars que en vulguin ser partícips i aconsegueix que el consumidor tasti molts vins desconeguts a un petit cost i amb una extensa informació sobre procedència, varietat del raïm, anyada i altres informacions afegides.

Viu el vi català vol afavorir que els consumidors es converteixin en els seus propis prescriptors, crear nous clients amb el boca-orella, fer del tast una experiència festiva, senzilla i enriquidora. “No cal ser un sommelier per gaudir dels vins. Garantim una carta en continua reposició. Cada quinze dies, o cada mes, segons com funcioni el local, els clients tindran l’oportunitat de trobar quelcom diferent. També podran fer-los partíceps de la tria dels tastos si ens els sol·liciten”.

Els establiments formen part de la comunitat Viu el Vi català que es promociona per una web amb 20.000 entrades mensuals i un facebook amb més de 2.300 amics.

“Com ens diferenciem de la venda clàssica de carta de vins? La carta és una petita revista que els clients poden llegir tranquil·lament mentre tasten. És una guia detallada de suport als cambrers per oferir una informació de valor afegit”.Vintaix aporta copes de tast professionals per crear un ambient especial.

Pels responsables de l’empresa, cal veure el problema actual de la manca de marques catalanes com una oportunitat. I afegeixen que els professionals de la restauració manifesten que els agradaria incloure a les cartes més vins catalans, “però, curiosament, mostren desconeixement i consideren que els canals de distribució no funcionen prou bé per poder donar als seus clients una bona i variada oferta”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa