El zigpack permet transportar ampolles de manera fàcil, segura i econòmica Foto: zigpack.es">

¿Qui no s’ha trobat amb el cas de comprar ampolles de vi i dur-les en bosses de plàstic, picant entre elles amb el patiment que es puguin trencar? El dissenyador Xavier Bernis, professional del disseny gràfic i el packaging també s’hi ha trobat i n’ha desenvolupat la solució, el zigpack, un disseny de cartró adaptat a l’ampolla de vi bordelesa -la més habitual-, que permet transportar-la amb tota seguretat i que ara, després de rebre el reconeixement dels premis de disseny Red Dot comença la seva comercialització.

“És un disseny que vaig fer pel meu compte -assenyala Bernis a Vadevi.cat– després de donar-hi moltes voltes a com resoldre el problema”. L’any passat Bernis el va presentar als Red Dot Design Awards, que van premiar el seu disseny, batejat com a ‘zigpack’, amb el RedDot Design Award 2013, fet que ha portat el seu creador a patentar-lo a escala internacional i començar-ne la comercialització.

“El zigpack és barat, segur i ecològic”, assenyala Bernis, que destaca que a més permet mostrar l’ampolla de vi, “que dins d’una bossa de plàstic queda morta”. El zigpack, que es comercialitza en format per a una o dues ampolles, permet així mateix personalització, convertint-se ell mateix en un suport publicitari “on es pot posar publicitat de l’establiment o de qualsevol marca comercial”.

Concebut a partir de la teoria dels tres punts, que evita que l’ampolla caigui a terra per la mateixa pressió que exerceix sobre el cartró, el zigpack es distribueix actualment només on-line. Tot i que està dissenyat per a l’ampolla bordelesa, Bernis treballa en l’adaptació a altres formats d’ampolla.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa