VadeVi
El vi comunica per si sol, però cal adaptar-se a la realitat digital
  • CA

El Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella ha organitzat aquest divendres 14 d’octubre una jornada sobre enoturisme i social media al Centre de Convencions i Negocis de Badalona. La jornada s’emmarca dins el programa Vi+, que neix amb l’objectiu de dinamitzar el territori i promocionar els vins que s’elaboren en aquesta zona a través d‘activitats i experiències enoturístiques.

Andreu Francisco, Alcalde d’Alella i President del Consorci, i el regidor de Badalona Pròspera i Activa, Àlex Mañas, encarregats de donar la benvinguda als assistents, han mostrat la seva satisfacció per l’organització d’aquestes jornades tot recordant la vinculació de la ciutat amb el vi, “un sector que ajuda a la cohesió territorial i aporta noves oportunitats en l’àmbit econòmic”, en paraules del regidor. L’alcalde, per la seva banda, ha comentat que “cal posar en valor l’enoturisme a la zona d’Alella perquè permet recuperar valors de patrimoni històric i cultural i generar major sentiment de pertinença a les persones que hi participen i en formen part”.

Els reptes i oportunitats per al sector turístic i enològic han estat els protagonistes de la xerrada que ha donat la professora Assumpció Huertas, del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV. Huertas ha presentat durant la ponència els resultats del projecte Comtur2.0, en el qual han analitzat l’impacte de les plataformes digitals en la comunicació actual. “Les experiències són les que generen un major impacte, per això cal fomentar la participació dels usuaris que ens segueixen a xarxes, que parlin, que comentin què els sembla el que veuen i fan en un lloc determinat”, deia Huertas. És important, afegia la professora, “implicar en qualsevol comunicació a veïns i residents d’un destí, però també buscar cares conegudes, perquè sempre ajuda a tenir un impacte major”.

Assumpció Huertas coincidia amb Gemma Urgell, professora del Postgrau Community Manager i Content Curator de la UOC, en la importància de treballar el missatge a comunicar, però que es faci sempre a través de professionals que saben quan cal publicar, què s’ha de dir i com. En l’àmbit específic del vi, Urgell afegia que “el vi per si sol ja és comunicatiu. És disseny, és social, és creatiu, és paisatge. Però és importat que hi hagi professionals que pensin estratègia i utilitzin el valor que fa únic cada producte per a donar-lo a conèixer”.

Hi ha 6,5 milions de mencions a l’any sobre el món del vi a les xarxes socials, la major part a Twitter però amb un major engagement a través de Facebook, ha explicat Urgell. A més, 115 rutes enoturístiques del món generen 640.000 fans i generen gairebé 92.000 interaccions al mes. Són xifres que parlen per si soles a l’hora de crear estratègies comunicatives en aquest sector de l’enoturisme.

Les jornades han finalitzat al migdia amb un tast de vins amb Denominació d’Origen Alella.


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa