Als japonesos també els agrada el vermut Espinaler

La primera "Taverna Espinaler" a l'estranger es va inaugurar a finals d'any a Tòquio

David i Miki Tapias, 5a generació a càrrec d’Espinaler, a la inauguració de la taverna a Tòquio. Foto: cedida

Una rèplica al Japó de la taverna Espinaler de Vilassar de Mar (inaugurada l’any 1896), ofereix des del passat mes de novembre una gran varietat de productes de la marca als paladars orientals: des d’escopinyes, navalles i musclos, fins a rodanxes de calamar, un ampli ventall de conserves vegetals, com espàrrecs, olives, pebrots del piquillo, i els productes estrella de la casa: la Salsa Espinaler i el vermut Espinaler. Quasi dos anys de negociació amb un grup inversor japonès ha dut a l’empresa d’aperitius del Maresme a inaugurar aquesta primera “Taverna Espinaler” a Akasaka, un dels barris més cèntrics i turístics de Tòquio.

De Vilassar de Mar al Japó de la mà d’Anthony Bourdain

Des d’Espinaler expliquen que d’ençà que al 2008 se’ls aparegué inesperadament el xef nord-americà Anthony Bourdain al local de Vilassar, fent-los partícips d’un reportatge pel Canal Discovery Channel, les visites de turistes i interessats pels seus productes no han parat d’augmentar.

En el reportatge, Bourdain va fer una àmplia degustació dels productes Espinaler i els va descriure com “les millors conserves del món” (“This is the very best worldwide seafood in the world. It only gets better in the can”). Podeu veure’l a continuació:

D’aquest manera els va venir el primer contacte del Japó, gràcies a l’emissió del reportatge de Bourdain. Després de veure el documental, el grup d’inversors es va posar en contacte amb Espinaler i a mitjans de 2012, van visitar la taverna de Vilassar de Mar. Un any després, es va produir la segona reunió que va servir per definir les necessitats d’exportació. I el 2014, el director comercial d’Espinaler, David Tàpies, la cinquena generació a càrrec del negoci familiar, va visitar la capital nipona, coincidint amb la fira d’alimentació Foodex, i es va realitzar la tercera i definitiva reunió, on es va definir la ubicació de la futura taverna Espinaler a Tòquio.

La firma té actualment una plantilla de 80 treballadors i amb la seva aposta per la internacionalització que ha engegat pels mercats asiàtics, llatinoamericans i europeus, ha facturat aproximadament uns 12 milions d’euros al 2014 (2,7 milions d’euros més que l’any 2013). El pròxim objectiu és entrar en el mercat dels EUA.

Nou comentari