Com fer saber que ja tenim aquí el vi de l’any

Opinió

Des de la penjada de la branca de pi que feien les tavernes de Roma per donar a conèixer l’arribada del nou vi, fins a la complexitat dels canals de comunicació actual, ha passat molt de temps, tot i que el missatge ha perdurat, i que aquest continua essent un atractiu pel consumidor, que esperem amb ànsia poder descobrir la nova anyada d’aquell vi que ens porta tant bons records.

Una branca de pi versus mitjans escrits, esdeveniments, presentacions, mitjans audiovisuals, mitjans digitals, web, marketing relacional, xarxes socials… El que ens hem arribat a complicar des d’aquells temps per poder explicar un missatge tant senzill al consumdor.

Com riurien els romans si ens veiessin tot el dia davant l’ordinador enviant la comunicació als mitjans, convidant als clients a venir a tastar el vi, pujant un video al youtube on es pot veure com embotellem la primera ampolla, enviant les ampolles amb els diferents periodistes perquè opinin del vi… i tot això abans de vendre una ampolla!

Ara ja no serveix la branca de pi per tothom, ara els elaboradors necessiten tenir un màster en botànica per poder penjar la branca d’avet, la de teca o la de palmera, segons a qui hagi d’arribar aquest missatge, per tal que interpreti el que se li vol transmetre.

Però bé, és la situació de mercat que ens toca viure, i a la que s’ha de sobreviure. Una situació amb una gran complexitat però amb unes oportunitats infinites, oportunitats que es presenten sobretot mitjançant els nous canals de comunicació. Aquests canals permeten recuperar el tracte directe i la proximitat amb el consumidor, que s’havien perdut durant tant de temps, en definitiva permeten interactuar amb tot el món. A més amb un altre avantatge és que són en la majoria dels casos gratuïts o molt econòmics en quant a l’ús, però alerta, que requereixen d’una gran dedicació en temps, d’una actualitat continua, disposar d’uns coneixements avançats a nivell d’usuari i estar sempre al dia de les darreres innovacions.

Com a consumidor cada vegada us demano més informació, sobre els vostres productes, sobre la vostra finca, sobre les vostres activitats, i sobre tot el que feu al voltant del celler i del vi, fins i tot poder participar en les decisions de la vostra empresa, quina etiqueta o nou cupatge m’agrada més, que penso sobre la nova marca que voleu treure al mercat… i tot de la manera més ràpida possible, i fent servir el canal que em va bé a mi.

Totes aquestes coses que actualment són un valor afegit pels cellers que ho duen a terme, seran imprescindibles i com més tard us hi poseu, més us costarà posar-vos al dia, per això us animo que sense presa però sense pausa us hi aneu posant.

I, tot això no vol dir que abandoneu els mitjans tradicionals, ja que el meu pare espera poder continuar-vos trobant a les revistes, diaris i a la tele, mitjans que no cal oblidar, ja que arriben a un gran públic.

Ignasi Segui és soci consultor de Parenthesis Marketing Consulting, especialitzada en l’assessorament de cellers en les àrees de Màrketing, Comunicació i Comercialització.

Nou comentari