L’espurna de la vida

Coca-cola ha llençat una campanya publicitària per promocionar un nou format d’ampolla en que relaciona el “gaudi” d’aquest refresc amb diferents situacions i àpats.

L’anunci que jo he vist és en català i per això les situacions a les que es refereix van adreçades directament al nostre mercat. Són, entre d’altres, un pa amb tomàquet per a dos, una escalivada o una calçotada amb els amics i altres més genèriques com un brindis o una sobretaula.

Aquest cop no es tracta de guanyar quota de mercat a altres refrescs ni tan sols al rival més evident, la cervesa. Un brindis a Catalunya no es fa amb cervesa i el maridatge de la cervesa amb els calçots no l’acabo de veure clar. És evident que l’objectiu d’aquesta campanya som els consumidors de vi.

Fins ara les campanyes d’aquesta multinacional havien anat adreçades als consumidors joves i es basaven en extendre el model cultural nord-americà, l’american way of life. En aquesta, el canvi és evident, una escalivada, una calçotada o el pa amb tomàquet són símbols de la gastronomia popular catalana.

Molt feble li deu semblar a Coca-cola el posicionament del vi en el nostre àmbit cultural si pensa que amb una campanya així pot incidir en els consumidors i que a les calçotades o als brindis hi ha qui pugui substituir el vi per aquest refresc.

I Coca-cola és el primer anunciant mundial, no llença els diners així com així.

Fins ara, l’espurna de les nostres celebracions la posava el vi i el cava. Per quant de temps més?

Nou comentari