VadeVi
La ‘Barcelona Wine Week’ frega el ple expositiu a set mesos de la fira

Falten set mesos per a obrir portes a la Barcelona Wine Week 2025, i després d’anunciar l’ampliació de la superfície ocupada d’un a dos pavellons, ara confirma que frega al ple expositiu. El saló es prepara per a una nova edició, que tindrà lloc del 3 al 5 de febrer de 2025 en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, i que segons l’organització, “tornarà a marcar un rècord de cellers participants”. Enguany, el tema central girarà entorn el patrimoni històric de ceps vells.

La BWW reunirà aquesta pròxima cita prop de 1.100 empreses expositores, creixent un 30% en superfície firal ocupada i més d’un 15% en xifra de cellers presents en l’esdeveniment. Entre els expositors confirmats, Torres, Vallformosa, Lan, Matarromera, José Pariente, Marquès del Atrio o Juvé i Camps, al costat de centenars de mitjans i petits cellers agrupats en prop de 75 Denominacions d’Origen, entre les quals, Cava, Ribera del Duero, Priorat, Alacant, La Manxa, Rioja o Jumilla.

Els pavellons 1 i 8 del recinte firal Montjuïc de Fira de Barcelona, que acolliran el saló, oferiran continguts equitatius al visitant, amb zones de tastos i conferències i una oferta expositiva que agrupa cellers organitzats per DO i altres segells de qualitat (BWW Lands); marques, grups de cellers i distribuïdors multimarca (BWW Brands); i companyies que ofereixen equips, accessoris i serveis al sector del vi (BWW Complements & Tech). I, finalment, BWW Collectives i BWW Impulse, amb petits projectes i microcellers procedents de tot l’Estat.

BWW 2025 anuncia que també reforçarà el seu programa hosted buyers dirigit a grans importadors i distribuïdors de països estratègics per a l’exportació de vi espanyol i convidarà prop de 700 compradors internacionals, un 8% més que en la passada edició. Per a això, comptarà de nou amb la col·laboració d’ICEX- España Exportació i Inversions i del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació. Complementant aquesta oferta, hi haurà un miler de compradors nacionals de la gran distribució, el comerç especialitzat i el canal Horeca, els tres canals prioritaris per a les vendes sectorials.

Ceps vells, una història de resistència

La recuperació i revaloració de vinyes velles centraran l’eix tècnic del programa d’activitats i tastos de BWW 2025, que, sota el títol ‘Ceps vells, patrimoni històric’, posarà en valor l’herència d’aquestes vinyes, moltes d’elles centenàries, que desperten cada vegada més l’interès dels cellers per la seva “capacitat de resistència i la seva millor adaptació al canvi climàtic, per la qualitat superior del seu raïm i per la preuada complexitat que aporten al vi, expressant amb major exactitud el terroir“, descriuen els impulsors de la fira. I en un context així, es podran tastar vins provinents de ceps d’entre 50 i gairebé 300 anys, plantats en vas i en peu franc i, en alguns casos, d’origen pre fil·loxèric. A més a més, l’espai Wine Tasting JourneySoils of Spain by #alimentosdespaña, del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, també oferirà un tast autoguiat amb més de 80 vins de elaborats a partir de ceps vells.

Altres desafiaments sectorials

El programa de tastos i ponències de BWW analitzarà grans reptes del sector com la sostenibilitat i l’adaptació al canvi climàtic, la digitalització, la innovació i la internacionalització dels cellers espanyols o les oportunitats que brinda l’enogastroturisme. Com a novetat, el saló també acollirà la presentació de la Star Wine List, que premia els restaurants i bars amb les millors cartes de vi en diferents categories i regions.

L’última edició de BWW, el febrer de 2024, va comptar amb 952 cellers expositors, 73 Denominacions d’Origen i prop de 21.000 visitants professionals, un 20% internacionals. Durant l’esdeveniment es van celebrar més de 12.000 reunions de negoci entre empreses expositores i 1.000 grans compradors nacionals i 650 importadors clau convidats procedents de països com els Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, el Regne Unit o la Xina. El saló compta amb la col·laboració de la Federació Espanyola del Vi (FEV); el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA); el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme; ICEX España Exportació i Inversions i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya. També rep el suport del grup financer Cajamar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa