Barcelona Wine Week (BWW) torna a Fira de Barcelona del 3 al 5 de febrer del 2025 en una edició en què definitivament ampliarà el seu espai d’exposició donant resposta, en paraules de l’organització, a “l’alta demanda” de cellers i empreses participants. “Un salt quantitatiu“, diran, que afronten “preservant la qualitat i l’exclusivitat que ja s’han convertit en signes identitaris de l’esdeveniment”.
Pavelló 1 i 8: un 24% més d’exposició
La decisió ja estava presa de fa dies. De fet, en el tancament de la passada edició ja s’havia parlat d’aquesta necessitat d’ampliació davant el fet que diversos cellers o altres expositors havien quedat a les portes per falta d’espai. Així, a l’emplaçament tradicional, el palau 8 del recinte firal, se li sumarà el palau 1 per assolir al voltant de 9.000 m² d’exposició i guanyar així, un 24% més de superfície firal respecte a l’última edició celebrada aquest any.
Segons ha compartit l’organització en un comunicat, la BWW 2025 preveu acollir prop de 1.100 empreses expositores, representatives de més de 75 denominacions d’origen i segells de qualitat que exhibiran els seus vins, alhora que buscaran establir contactes comercials amb els de visitants professionals que està previst que assisteixin a la cita.
Tres grans àrees
L’espai expositiu s’estructurarà en tres grans àrees: BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat, BWW Brands, amb cellers, grups, distribuïdors i associacions de productors, i BWW Complements & Tech, amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis. També repeteixen les BWW Collectives i BWW Impulse, amb petits projectes i micro cellers.
Javier Pagés, president de BWW, valora que el desdoblament del saló en dos pavellons “manté l’essència del projecte i compta amb els mateixos sectors i models de participació, garantint un repartiment equilibrat de tots els àmbits representats i de les activitats que es desenvolupen”.
Multiplicar el negoci
La pròxima edició de BWW vol “reforçar encara més” la seva estratègia de negoci, explica l’organització, per proporcionar a les empreses participants “oportunitats reals de comercialització”, tant al mercat espanyol com als països prioritaris per a l’exportació nacional. Per això, comptarà novament amb la col·laboració d’ICEX i del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, amb qui es convidarà al saló prop de 700 compradors internacionals -un 8% més que en la passada edició-, principalment importadors, distribuïdors i compradors del canal Horeca procedents de mercats clau per a les exportacions del vi espanyol.
Així mateix, insisteixen en el fet que la reactivació del mercat intern continua “sent prioritària” per a BWW, per la qual cosa també està previst convidar un miler de compradors nacionals de la gran distribució, el comerç especialitzat o el canal Horeca.
BWW: algunes xifres
BWW 2024 va reunir el passat mes de febrer a 952 cellers de 73 Denominacions d’Origen i prop de 21.000 visitants professionals, un 20% internacionals. Durant l’esdeveniment es van celebrar més de 12.000 reunions de negoci entre empreses expositores i els 1.000 grans compradors nacionals i 650 importadors clau internacionals de països compradors de vi espanyol com ara els Estats Units, Alemanya, Canadà, els Països Baixos, el Regne Unit o la Xina. A més, el saló va comptar amb més de 160 experts que van analitzar els grans reptes i macro tendències del sector.
