Els germans Robert, Montsa i Sergi Jovani, de cellers Berdié, han decidit deixar d’etiquetar els seus caves amb la marca Berdié i fer-ho, d’ara endavant, com a Jovani, fent ús del cognom familiar. Una acció de rebranding que respon, segons un comunicat de la companyia, amb el desig d’associar els seus caves “a la seva veritable identitat cultural i familiar”.
“El nom Berdié va ser heretat de la compra del celler que va fer el nostre pare a principis del 2000 i, encara que l’hem defensat amb il·lusió tots aquests anys, sentim que no som nosaltres”, reflexiona Robert Jovani. “Jovani, en canvi, és el nom familiar. Ho reconeix tant el sector com el consumidor, apareix en les etiquetes i al final és la nostra essència, d’on venim i qui som“, afegeix.
Un projecte amb 17 anys de vida
Han passat 17 anys des que els tres germans van començar aquesta aventura i aquest temps els ha servit, diran, per a “evolucionar, entendre i afermar” el seu projecte més personal. Expliquen que en tots aquests anys hi ha hagut diversos canvis, sigui en la imatge, en el camí cap a l’ecològic, o en nombre de referències. Parlen també de la botiga, del wine bar, de la incorporació dels vins tranquils o l’exportació que porta els seus productes a la Xina, el Japó o USA, entre altres. Tot plegat, els posa al mapa del Penedès com a un dels petits cellers que aposten per la producció de Cava.

Primers caves JOVANI i nova web
Els primers caves a sortir al mercat amb la nova imatge han estat el Gran Rupestre i el Gran Enriet, dos caves de guarda superior Gran Reserva als quals gradualment s’aniran incorporant la resta de referències del celler. El canvi de marca s’acompanya també d’una actualització de la seva pàgina web i la imatge corporativa, que volen mantenir amb colors intensos, vestits florals i un to i llenguatge proper. Tota la imatge, tant les etiquetes dels nous vins com la pàgina web, ha estat creada i dissenyada per Sergi Jovani. Sumat a tot això, han apostat per Naturalment JOVANI com a l’eslògan del canvi.
Identitat, terra, producte i passió volen que siguin els pilars d’un celler el celler que ara també està fent un salt important cap a l’enoturisme. “Tenim bar de vins, que obrim els caps de setmana. Ens encanta rebre gent i explicar-los el cava sense complicacions, amb jocs, amb proximitat, buscant gaudir al màxim”, comparteix Montsa Jovani. Ella és la responsable de l’enoturisme al celler i guia propostes com la visita sensorial, el festival de formatges, el menú + maridatge i el Remember Lupita (cava+mexicà), entre altres.
