VadeVi
Els escumosos d’Agustí Torelló Mata passen a dir-se Celler Kripta

“Molta gent ens preguntava si érem els qui fèiem el Kripta“, comparteix a tall d’anècdota Gemma Torelló, segona generació del celler penedesenc Agustí Torelló Mata, ATM. De fet, aquest celler de prop de mig segle de vida va tenir al mercat durant vora una dècada només amb aquest icònic vi escumós altament característic per l’ampolla que vesteix el líquid i que té forma d’àmfora. Sigui com sigui, l’evolució i incorporació també de la tercera generació, amb els fills de la Gemma i l’Àlex, ha obert les portes a una reflexió del nom amb el qual donen a conèixer els seus escumosos a Catalunya i al món.

Aquest dilluns 5 de febrer, en el context de la Barcelona Wine Week, els actuals responsables de la marca han presentat davant la premsa els resultats d’aquesta pensada. D’ara endavant, els seus vins escumosos d’ATM sortiran al mercat sota el nom marc de Celler Kripta, aprofitant la força d’un vi, d’un nom, com el Kripta, que ha estat icona d’ATM des dels seus orígens.

“És un vi únic que el pare va concebre seguint uns valors que segueixen vius i que defineixen l’essència del nostre treball amb els caves”, apunta Àlex Torelló. Es refereix a “vins honestos, amb personalitat, que parlen de territori, de proximitat” i que aposten per varietats tradicionals del Penedès, com les xarel·lo, macabeu i parellada.

La presentació s’ha fet en el marc d’un dinar al Semon de Barcelona | Foto: E.V.

“L’última genialitat” de l’Agustí Torelló Mata

“Hem intentat que el canvi sigui visible, que s’identifiqui de pressa, però sense canviar l’essència”, continua Gemma. I entenen que és el moment de presentar-ho perquè la reflexió ja està madurada, però sobretot perquè “el pare segueix viu, amb els seus 89 anys” i han volgut que no només vegi el canvi, sinó que l’aprovi. I així ha estat, insisteixen els descendents, ja que el patriarca està d’acord en el fet que Kripta substitueixi Agustí Torelló Mata com a concepte, com a marca. “És la seva última genialitat” Una aposta “elegant que donarà nom a productes de qualitat i personalitat, que parlen de proximitat i de territori”, afegeix la segona generació.

La trajectòria i expertesa de tots aquests anys ens ajuda“, afegeix Gemma Torelló quan fa una mica de balanç de la història i l’arrelament d’ATM. “Tothom pot fer un cava top un dia, però que es mantingui entre els millors durant 45 anys, és exemple que la feina s’ha fet bé”, conclou.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa