Vallformosa, empresa amb seu a Vilobí del Penedès del vi i cava amb més de 150 anys d’història, tanca el darrer exercici econòmic amb bones xifres en les quals celebren un increment respecte a anys anteriors. Segons fonts de la mateixa companyia, han marcat el seu rècord històric de 3,6 M€ de benefici operatiu (EBITDA), que suposa un increment del 8% respecte a 2022 i una facturació superior als 35 M€, incrementat un 7% respecte a l’any 2022.
Marta Vidal, CEO de Vallformosa, agraeix que “gràcies a la dedicació dels nostres professionals, podem afirmar que 2023 ha estat un any en el qual continuem fent història”. “Seguim el nostre full de ruta i, els bons resultats ens avalen”, afegeix.

Resultats en els quals, insisteix la CEO, s’enfoquen “a garantir el 100% de la verema necessària per a cobrir les nostres necessitats productives i, en conseqüència, podem complir còmodament amb els nostres objectius de venda”. I continua: “Ara més que mai, el nostre compromís amb els viticultors és ferm i estem recollint tots els fruits de més de 10 anys treballant un model de negoci únic. La nostra responsabilitat com a Celler és assegurar la viabilitat i sostenibilitat del sector”.
El resultat obtingut, diran, pren “major rellevància” en un context difícil marcat per la climatologia, amb una crisi de matèries primeres, amb circumstàncies com la inflació, la crisi energètica i l’increment dels tipus d’interès que han impactat directament en el compte de resultats. “Una gestió proactiva dels recursos, eficiència i control de la despesa ha permès a Vallformosa millorar el seu resultat d’explotació”, conclou.
Exporten un 88% de producte
Segons ha compartit la marca, durant 2023, Vallformosa ha seguit la seva estratègia internacional apostant per una exportació que representa el 88% de la xifra total de negoci, sent Bèlgica, Països Baixos, el Japó, el Regne Unit, USA i Dinamarca els principals mercats internacionals, juntament amb Cuba.
La Companyia vol reforçar el seu posicionament global obrint-se cap a nous països, apostant per la creació de valor. “Ha estat clau el reposicionament en els mercats ja consolidats com Bèlgica on obtenen prop del 36% de la quota, amb un creixement en 2023 del 4% en facturació”, detallen. Paral·lelament, destaquen l’aposta pel mercat nacional, on s’està treballant per a ser l’alternativa d’escumosos.

Inversió en innovació industrial, tècnica i sostenibilitat
Vallformosa va realitzar durant l’any passat unes inversions superiors al milió d’euros, destinades principalment a la innovació industrial i tècnica. Projectes com el FizzTiraje juntament amb la StartUp Fizzycaps han portat Vallformosa a desenvolupar un innovador sistema de tapat 100% reciclable per a escumosos que realitzen la segona fermentació en ampolla.
A més a més, Vallformosa ha aconseguit recentment el segell B Corp que valida el seu compromís en temes socials i ambientals, transparència i responsabilitat empresarial.