“La collita a la DO Cava ha disminuït dràsticament i és impossible complir amb la demanda dels consumidors en certs mercats internacionals”. Així explica Freixenet la decisió de treure al mercat el nou producte que embotellarà fora de la DO Cava i que només comercialitzarà als mercats DACH, és a dir, Alemanya, Àustria i Suïssa. L’han anomenat Freixenet Premium Sparkling Wine Cuvée de España i es tracta d’un cupatge de macabeu i chardonnay obtingut de vinyes d’Espanya i elaborat seguint el mètode granvas o charmat que sortirà al mercat a l’estiu, a partir probablement del pròxim mes d’agost.

Menys raïm i alta demanda als mercats DACH
La marca ha compartit la notícia en un comunicat on justifiquen aquesta decisió. “El canvi climàtic i les condicions extremes del temps estan causant una greu sequera que ens afecta des del 2021 i de forma especialment important el 2023 a Catalunya i, sobretot, a la regió del Penedès”. En aquest sentit, la manca de matèria primera afecta poder satisfer la demanda d’alguns països centreeuropeus. D’aquí la decisió del Grup: “A causa d’aquesta situació limitant i l’alta demanda de Freixenet als mercats DACH (Alemanya, Àustria i Suïssa), l’empresa s’ha vist obligada a llançar un nou vi escumós alternatiu per suplir la demanda dels consumidors en aquests tres països, mentre no hi hagi suficient producció de raïm a la DO Cava”.
Aquesta mesura, insisteix Freixenet, “no afecta la resta de mercats, com l’espanyol“, on detallen que els caves Freixenet es continuaran comercialitzant sota la denominació d’origen Cava. “L’empresa es manté fermament compromesa amb el sector”, conclouen.
