VadeVi
Henkell Freixenet tanca el 2023 amb un increment de facturació del 4,1%
  • CA

Bones notícies per al Grup Henkell Freixenet, la divisió de vins escumosos, vi i begudes espirituoses de Geschwister Oetker Beteiligungen KG, que celebra un altre final d’any amb increments i xifres positives. Segons ha compartit la marca en un comunicat, ha tancat l’exercici 2023 amb ingressos “rècord” de 1.230 milions d’euros, exclosos els impostos especials. Tot plegat, significa un creixement del 4,1% dels seus ingressos nets.

“Estem agraïts que els consumidors es mantinguin lleials a nosaltres en un mercat desafiador i entorn competitiu”, valorava el Dr. Andreas Brokemper, CEO de Henkell Freixenet. Les xifres, al detall, exposen que mentre s’ha aconseguit un creixement del 6% a les categories de vins escumosos, i un 11% en les begudes espirituoses, hi ha hagut davallada del -8% en la categoria de vins.

Freixenet creix significativament

El 2023 -continua el comunicat-, Henkell Freixenet es va centrar en l’expansió global de les marques estratègiques Freixenet, Mionetto i Henkell van augmentar la seva participació en les vendes totals i van contribuir així al resultat positiu del desenvolupament de l’empresa. Aquestes marques van experimentar un creixement del +6%, amb una millora significativa per a la marca Freixenet (+4%) i la marca de prosecco Mionetto (+11%). A més de la cartera existent, el creixement va ser impulsat per productes com Freixenet 0,0%, Mionetto Spumante 0.0% y Mionetto Aperitivo, que donen resposta a la tendència de begudes sense alcohol i aperitius.

També destaquen el “bon comportament” d’altres marques rellevants del grup, que han registrat unes vendes lleugerament per sobre de l’any anterior (+1%). Les marques franceses Champagne Alfred Gratien (+16%) i del Crémant Gratien & Meyer (+13%) han registrat un creixement “excepcional”, beneficiats per l’alta demanda de xampany i la creixent tendència del crémant. El Cava Segura Viudas, en canvi, s’ha vist afectada per reduccions d’inventari impulsades pels clients al seu mercat principal dels EUA i ha registrat una disminució en vendes del 7%.

Evolució regional: augment de la quota de mercat mundial

Henkell Freixenet continua ampliant la seva participació en molts mercats mundials, inclosos Alemanya, Polònia, Canadà, Estats Units i Brasil. Les regions DACH i Europa de l’Est, detallen, han estat “forts motors de creixement” durant el 2023.

– DACH: Creixement del +12%. A Alemanya, Henkell Freixenet va registrar un augment de quota de mercat en vins escumosos i begudes espirituoses i va mantenir el lideratge del mercat de vins escumosos a Àustria.

– Europa de l’Est: evolució positiva en un entorn de mercat difícil amb un increment d’ingressos de +8 %. Polònia creix un +14% i aconsegueix ampliar el lideratge del mercat en les categories d’escumosos i sense alcohol gràcies al fort exercici de la marca Mionetto (+40%). Els locals (Bohèmia, Hubert i Törley) s’han desenvolupat de manera constant malgrat els inevitables augments de preus.

– Europa Occidental: Creixement del +3%, degut en gran part al bon comportament de les marques Mionetto (+5%), Freixenet (+4%) i I heart Wines (+15%). França registra un creixement (+6%) gràcies a Freixenet i Mionetto. Expansió del celler a Itàlia amb l’obertura del nou Centre de Visitants Mionetto i la compra de Villa Morona al cor de Valdobbiadene.

– Amèrica: caiguda d’ingressos del -4%. Els mercats nord-americans han estat significativament afectats pels efectes de liquidació d’existències de distribuïdors i monopolis, mentre que als EUA i al Canadà guanyen quota de mercat amb els vins escumosos. “Creixement significatiu”, diuen, especialment a Amèrica del Sud com Brasil (+30 %). Expansió del negoci obrint una empresa de distribució pròpia a l’Uruguai.

– Àsia-Pacífic: Els ingressos cauen un -17%. Els desafiaments: els efectes del tipus de canvi i competència de preus amb productes locals. Austràlia va registrar un augment de quota de mercat.

Una situació delicada al Penedès

“La volatilitat continuarà i crearà un entorn de mercat econòmic desafiant aquest any”, justifica Brokemper, però “alhora, veiem oportunitats relacionades amb la forta lleialtat a les nostres marques per part dels nostres clients i el comportament canviant dels consumidors de la Generació Z. Les tendències de baix o sense alcohol són oportunitats clau per a nosaltres”. I conclou: “Com a empresa familiar, ens centrem en el desenvolupament sostenible del nostre negoci global. Centrant-nos constantment en les necessitats dels nostres consumidors, la més alta qualitat dels nostres productes i l’expansió de les nostres marques sòlides, volem continuar la nostra història d’èxit en el futur”.

“Des d’Espanya afrontem aquest 2024 amb certa preocupació a causa de la incertesa provocada per la manca de raïm derivada de la forta sequera que ens afecta des del 2021 i amb especial afectació el 2023 a la zona del Penedès”, afegia Pedro Ferrer, co-CEO de Grup Freixenet. Ferrer afegeix: “Veient que la demanda mundial de cava està creixent i que no podem produir prou ampolles per satisfer-la adequadament a curt termini, la situació serà realment complicada a tots els nivells“. “És per això, continua, que treballem conjuntament amb el sector per garantir la sostenibilitat de l’ecosistema que suposa el Cava i la seva importància fonamental al territori”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa