VadeVi
L’Speed Tasting de vins funciona entre els joves
  • CA

Vista general del II Speed Tasting Qalidès a la Fàbrica Moritz de Barcelona.

L’Associació Qalidès apunta que el II Speed Tasting, un format de tastos exprés de vins que va organitzar a la Fàbrica Moritz el passat divendres, va ser tot un èxit. Més de 150 persones van passar per la Fàbrica Moritz d’aquesta nova manera de transmetre “l’experiència del vi”, dirigida més cap a un sector jove, i completant la sessió amb música i afavorint el dinamisme per presentar un vi en sis minuts. L’Speed Tasting Qalidès ha tornat a destacar per l’originalitat de l’experiència, mostrant els vins del Penedès i els seus elaboradors.

El sistema de venda d’entrades també va enfocar-se al mitjà online, en un portal de bons i descomptes que triomfa entre la població jove, a través de la web d’experiències LetsBonus. A més, l’acte va comptar amb la gastronomia del xef estrella Michelin, Jordi Vilà.

El Format “Speed tasting”

Recordant les ‘dating parties’ que es van posar tant de moda a ciutats com Londres o Sidney, els assistents es van distribuir en 14 taules i els elaboradors van comptar amb un temps màxim de 6 minuts per explicar les característiques dels seus vins i terrers. Quan la música sonava, els assistents canviaven de taula.

Aquesta iniciativa significa un fet diferenciador en els nous models de negoci al sector del vi. El tast exprés s’ha importat des del Canadà, tot transformant els tradicionals tasts en una “activitat més lúdica i dinàmica, que convidi la gent a relacionar-se d’una manera diferent”, explica l’actual presidenta Mireia Torres, i també elaboradora de Qalidès.

Els cellers de l’Speed Tasting

Els cellers participants en aquesta ocasió han estat: Can Feixes, Albet i Noya, Mas Comtal, Jean Leon, Gramona, Miguel Torres, Can Ràfols dels Caus, Jané Ventura, Avgvstvs Forvm, Castellroig –Sabaté i Coca, Finca Viladellops, Pardas, Mas Candí i Parés Baltà.

El primer Speed Tasting ja va tenir lloc el passat mes de juny al mateix lloc, amb gran èxit de públic i crítica. Aquesta segona edició ha estat organitzada per l’agència Dinàmic Comunicació, el web de venda d’experiències online, LetsBonus, i la Fábrica Moritz Barcelona. I també ha assistit la premsa especialitzada, de tendència i els blocaires gastronòmics així com la presència de representants de la cultura com l’actriu de TV3 Cristina Dilla, Isabel Galobardes i Xavier Guitart, exdirectora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya i president del Clúster Audiovisual català respectivament.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa