Raventós Codorníu ha tancat el darrer exercici econòmic (juliol 2023- juny 2024), i en celebra els resultats. Segons ha compartit la marca en una trobada amb premsa, les últimes xifres suposen un creixement del 15% en EBITDA (benefici abans d’interessos, impostos i amortitzacions), i els permet parlar d’una xifra total de 39 milions d’euros. “És la millor dada de la història”, i “batem rècord en benefici operatiu“, assenyalen. La xifra de vendes també hauria batut “rècord històric” amb 232 M€ de facturació, equivalent a un +4% en comparació amb l’exercici anterior, a un tipus de canvi constant.
El Grup comercialitza cada any uns 57 milions d’ampolles en més mig centenar de països: 55% de cava i 45% de vi, amb marques com Viña Pomal, Raimat, Scala Dei, Parxet, Abadia de Poblet, Legaris i Codorníu, entre altres. Les xifres posen èmfasis també en la seua aposta per la producció ecològica, ja que des de 2023 el total de la producció surt al mercat amb el segell ecològic.

“És un resultat espectacular tenint en compte la volatilitat del moment que vivim”, valora Sergio Fuster, CEO de Raventós Codorníu. “L’aposta pel valor, la sostenibilitat i el treball d’eficiència en totes les àrees centrals de la companyia fan que puguem tancar un any excel·lent i fer novament història, malgrat les dificultats del mercat o els efectes de la sequera”.
Fuster insisteix en el fet que “totes les unitats de negoci del grup han crescut en beneficis“. I ho detalla: “per territoris, el mercat espanyol creix un 2,7% en vendes i un 4,6% en EBIT i evoluciona en positiu tant en el canal Horeca com en botigues i supermercats. L’àrea internacional ha crescut un 6% (en moneda constant), així com el negoci en línia (+7,7% en vendes i +58% en EBIT) i l’enoturisme (+13,9% en vendes i +77,7% en EBIT)”.
El Grup tanca així “un any històric” en el qual creix en vendes per tercer exercici consecutiu, un +18% vs. prepandèmia (2018-2019), i pràcticament estaria duplicant beneficis respecte a 2020. El mercat nacional representa el 63% del seu negoci i l’internacional el 37% restant, i les vendes es reparteixen entre cava 55% i vins tranquils 45%.
Raventós Codorníu preveu augmentar entre un 3% i un 5% les vendes en el pròxim exercici i superar els 240 M€ de facturació, una xifra mai vista en els seus balanços. La companyia confirma que es troba en camí d’aconseguir els 50M € de benefici, objectiu estratègic marcat a l’inici del projecte.
Evolució del negoci. – Dades en milions d’euros. |
![]() |
![]() |