Vins i Licors Grau inverteix 3,5 milions en l’ampliació de les seves instal·lacions

L'empresa estrena nou sistema per la botiga online amb l'objectiu d'incrementar les vendes a Europa

Vins i Licors Grau celebra 40 anys

La companyia celebra 40 anys de vida amb nous projectes per endavant | Foto: Vins i Licors Grau

Vins i Licors Grau ha celebrat els 40 anys donant a conèixer les darreres novetats de la companyia. Després d’una inversió de 3,5 milions d’euros, han estrenat nou magatzem climatitzat de 1.200 m2, ampliat la Vinoteca amb 500 m2, creat un espai subterrani de 400 m2 on hi faran presentacions i tastos de producte, i on hi guardaran anyades antigues amb vins que van dels anys 20 als anys 80. Aquests nous espais se sumen als 15.000 m2 amb els que compta la zona edificada i d’aparcaments, els 1.200 m2 de la vinoteca i els 8.000 m2 dels magatzems de Palafrugell i Figueres.

L’ampliació de les instal·lacions va acompanyada d’una forta aposta per reforçar el canal online, des del qual es va començar a operar al 2009 a través de la botiga www.grauonline.com. GRAU ha invertit en el sistema de magatzem robotitzat Miniload, que permetrà una millora en l’eficiència del temps, incrementarà la preparació de comandes i minimitzarà els possibles errors. El canal online representa actualment més del 10% de la facturació total de l’empresa, i es preveu que aquest percentatge vagi guanyant protagonisme als propers anys en respecte a la venda tradicional.

Vins i Licors Grau tancarà l’exercici actual amb unes vendes de 52 milions d’euros, sis dels quals corresponen a les vendes online. La previsió de l’empresa és créixer fins als 60 milions d’euros al 2018, en part gràcies a l’impuls de les vendes online, que actualment es realitzen a països de tota la Unió Europea, principalment al Regne Unit, França i Alemanya.

L’empresa ven 12 milions d’ ampolles l’any, que corresponen a més de 10.000 referències, una xifra que amb les noves instal·lacions s’ha vist ampliada fins a les 12.000. La companyia compta actualment amb una cartera aproximada de 3.000 clients, principalment de la província de Girona, i com a distribuïdors majoristes, també ubicats a la resta de Catalunya, Espanya i Europa.