La tardor és una estació que demana serenitat i subtilesa. Les temperatures es moderen, la llum es torna més daurada i la gastronomia s’omple de sabors terrosos i textures més cremoses: carbasses, bolets, castanyes,… En aquest marc, els escumosos joves de tipus brut —amb criances properes a l’any i una dosificació moderada de sucre— esdevenen uns bons aliats per acompanyar la temporada.
Aquests vins amb criances sobre lies que oscil·len entre els 9 i els 18 mesos combinen frescor i vivacitat amb una bombolla viva i persistent que neteja la boca. En boca, el perfil brut —amb continguts de sucre que oscil·len entre els 6 i els 12 g/l— ofereix una sensació amable i equilibrada. Un estil perfecte per aquells que busquen bombolles versàtils, aptes tant per iniciar un aperitiu com per seguir durant l’àpat.
Optar per escumosos joves tipus brut a la tardor és triar escumosos accessibles, dinàmics i polivalents, pensats per brindar sense excuses i celebrar la bellesa efímera de l’estació. Una invitació a deixar-se seduir pel plaer de les bombolles més fresques.
La tria:
Cordón Negro Brut – Grup Freixenet – DO Cava – 8,49 €
Clàssic i infal·lible, elaborat amb parellada, macabeu i xarel·lo, amb una criança mínima de 12 mesos i 9 g/l de sucre. Mostra un perfil net i molt fresc, amb notes d’herba acabada de tallar, poma verda i cítrics, i una bombolla viva que aporta dinamisme.

Castell d’Or Brut – Caves Castell d’Or – DO Cava – 8,25 €
Cupatge tradicional equilibrat (xarel·lo, macabeu i parellada), 14 mesos de criança i 11 g/l que li confereixen una lleugera amabilitat. Aromes de fruita blanca madura i records de brioix.

Duc de Foix Brut – Covides – DO Cava – 6,40 €
Una opció magnífica per al dia a dia, també amb el cupatge clàssic i 12 mesos de criança. Sec i directe, de bombolla fina i marcada frescor.

Gran Barón Brut – Grup Vallformosa – DO Cava – 7,10 €
Amb macabeu, xarel·lo i parellada i 12 mesos de criança, destaca per la seva elegància aromàtica i una estructura equilibrada. Notes florals i de fruita d’os, amb un final net i persistent.

Tres Naus Brut – Cellers Domenys – DO Cava – 7,45 €
Una proposta moderna que incorpora chardonnay al cupatge tradicional. Amb 10 mesos de criança i només 6 g/l, ofereix una boca molt seca, viva i cítrica.


