L’Institut Català del Vi i la Vinya (INCAVI) sempre busca estar molt a prop del teixit empresarial català del sector del vi. És per això que des de fa anys dona suport als Premis Vinari, els guardons de referència en el món vitivinícola de Catalunya. Aquests premis busquen l’originalitat i la qualitat dels vins catalans i els proporcionen una oportunitat per demostrar que són els millors. Gràcies a la presència mediàtica d’aquests guardons, els cellers tenen una oportunitat de fer-se sentir encara més i, en alguns casos, aconsegueixen arribar al públic. L’INCAVI vetlla per la coneixença dels vins catalans a Catalunya i arreu i veuen aquests premis com “un dels esdeveniments del sector amb més repercussió”, assegura Joan Gené, director general de l’entitat.
La tretzena edició de la gala dels Premis Vinari es podrà veure al canal 33 en directe el pròxim 3 d’octubre. Com cada any, l’INCAVI estarà entre el públic per donar suport a aquesta iniciativa. A més, seran els encarregats de donar el Premi al Millor Celler de Catalunya, un reconeixement que premia la trajectòria d’una empresa del sector vitivinícola, així com la seva aposta per la qualitat dels productes que elabora. “Són uns premis molt importants en el panorama del sector”, explica Gené en una conversa amb Vadevi. El director de l’INCAVI reconeix que els premis han anat creixent al llarg dels anys i recorda que l’entitat sempre ha estat al seu costat per donar-los suport.

El director de l’INCAVI confirma que no només són uns guardons importants de cara a l’exterior, sinó que també mouen molts recursos de manera interna. D’aquesta manera, Gené celebra la participació “d’una seixantena de professionals” que en els últims mesos “han tastat més de 900 referències“.
Reconeixement i fidelització
Pel que fa a la fidelització dels clients, Gené comenta que “no n’hi ha prou amb guanyar el guardó”. En aquest sentit, el director de l’INCAVI confirma que molts cellers tenen els premis exposats, ja que són un gran orgull per un celler, però també remarca que cal esforç perquè aquests premis signifiquin alguna cosa pels clients. “Guanyar un Vinari repercuteix positivament als cellers, però també han de treballar per la visibilització d’aquest guardó un cop l’han obtingut”.