Surten al mercat sota la marca ‘Influència‘, amb dues tipologies de vi, un blanc i un negre, i emparats per la Denominació d’Origen Terra Alta. I tenen la mirada posada al món. Aquest projecte nascut a Gandesa celebra haver entrat a vuit països de tres continents diferents amb tan sols un any i mig de vida. Fins al dia d’avui, els seus productes estan presents a Corea del Sud, França, EUA, Bulgària, Alemanya, Bèlgica, Turquia, Canàries i l’Argentina.
Influència és el projecte que va néixer de la inquietud de dos joves que es van trobar a la capital terraltina provinents de Bulgària i França. Són Ivaylo Krasimirov i Christian Martínez, de 30 i 32 anys respectivament, compartien passió pel vi i sabien que la seva terra d’acollida era país de vins. Anys d’amistat van guiar cap a un projecte professional amb el qual pretenen crear una gamma que arribi “a tota mena d’edats i perfils, d’esperit jove i imatge moderna”, diran.

Els vins
La gamma de vins del projecte de moment té un vi blanc i un negre, elaborats a partir de les varietats locals garnatxa blanca i negra, macabeu i carinyena que recullen de finques del terme de Gandesa i del Pinell de Brai. La vinificació la fan al Celler Cooperatiu de Gandesa on troben les instal·lacions necessàries per poder embotellar el projecte.
Com a resultat, d’una banda, un vi blanc que neix del cupatge de garnatxa blanca i macabeu i que surt amb 13,5% vol. “El nostre blanc porta la imatge d’una noia, amb un gest afectuós de complicitat amb el qual volem que es formi un vincle previ amb la persona que el beurà a continuació que destaqui la subtilesa i elegància que notarà des del primer glop”, descriuen des del projecte. I afegeixen, “és un producte molt fresc, fàcil de maridar amb qualsevol plat i ideal per qualsevol època de l’any”.
El negre, que fan a partir del cupatge de garnatxa negra i carinyena -14,5%vol- utilitza la imatge d’un noi “amb gest més seriós i misteriós”. Amb ell, diuen, pretenen precisament això, “crear un misteri i una curiositat prèvia al que es trobarà en provar-ho”. I el descriuen com “un vi molt fresc, complex i suau al paladar, amb un llarg recorregut en boca”.
Ara, avancen, tenen al cap complementar la gamma amb un vi rosat, que llançaran pròximament. Krasmirov explica, però, que esperen que aquesta llista cada cop sigui més llarga: “Volem continuar creixent i rebent tan bona resposta del públic com fins ara” comenta. “Sabíem que és un sector difícil i amb molta competència, però creiem en el nostre projecte i sabem que amb esforç, treball i bon gust, tot és possible”.

Els orígens del projecte
Krasimirov i Martínez van arribar a Catalunya de petits i expliquen que de seguida els va unir la passió pel vi. L’Ivaylo Krasmirov tenia vuit anys quan aterrava a la Terra Alta procedent de Bulgària i una de les primeres persones que va conèixer va ser el Christian. Malgrat que aquest últim passava molts estius a França, país d’origen de la seva mare, van continuar consolidant una relació que amb el temps ha evolucionat fins a compartir projecte professional.
Crear una empresa sempre havia format part de les seves inquietuds personals, diuen, i va arribar el moment en què totes les peces van encaixar. En aquell moment, l’Ivaylo treballava a temps complet en una empresa de mobles i també estava al capdavant d’un negoci d’oci nocturn al poble, però res d’això li va impedir emprendre en un nou projecte.
Terra Alta, terra de vins
Venien de dos països diferents, però tots dos es van establir a Gandesa. “És una terra productora de vi per naturalesa. Per això tots els gandesans i gandesanes tenim un fort vincle i contacte amb ell, d’una manera o altra, des de ben petits”, conclou Krasimirov.