VadeVi
Tres exposicions artístiques que atrauran enoturistes a terres de Lleida

Els cellers busquen visitants ‘repetidors’. I la programació de manifestacions artístiques i culturals són tota una oportunitat per fidelitzar aquell enoturista al qual no li importa tornar a un celler ja vist, sempre que el viatge i l’experiència pagui la pena. Una mostra de fotografies d’Aida Pallàs Barta d’inspiració ‘lorquiana’ a Castell del Remei; Il·lustracions de Sònia Alins a Mas Blanch i Jové; o les fotografies d’Amanda Tirado al celler Vinya els Vilars són alguns dels maridatges de vi i art que podem degustar aquestes setmanes de març i abril a la Denominació d’Origen Costers del Segre.

Receració de ‘La Casa de Bernarda Alba’ | Foto: Aida Pallàs

L’univers de Federico García Lorca a Castell del Remei

Iniciem el periple de maridatges de cultura i vi a la Sala Lucilla Atilia del celler Castell del Remei de Penelles (Noguera), on podem visitar fins finals del mes d’abril l’exposició Ecos de passions prohibides: Una immersió a ‘La casa de Bernarda Alba’ de l’artista Aida Pallàs Barta.

La mostra recull una sèrie d’imatges en les quals Pallàs va recrear el 2023 algunes de les escenes de l’obra lorquiana a l’interior de l’emblemàtic conjunt històric del Castell del Remei amb set actrius i models caracteritzades per a l’ocasió. Es tracta així d’una obra multidisciplinària amb un fort component visual que, combinant la fotografia i la poesia, té com a objectiu conduir el públic a una reinterpretació de l’obra teatral de Federico García Lorca, tan vigent gairebé un segle després de la seva confecció. “De joveneta, vaig tenir la sort de tenir una professora de literatura que em va fer entrar en el món lorquià. Aquesta obra em va impactar molt al seu moment… I diumenge vaig tornar a sentir el mateix que quan tenia setze anys”, explicava el dia de la inauguració l’artista ponentina Menció d’Honor als Chromatic Photography Awards dels EUA – 2021.

Les fotografies de Pallàs, que són des de mitjana fins a gran mida, estan acompanyades d’un haiku (versos breus, propis de la literatura nipona) del poeta Eduard Batlle que les acompanyen, impresos en metacrilat amb una font a imitació de la cal·ligrafia de Federico García Lorca. L’espai recrea una casa i pati andalús amb mobiliari d’època i múltiples elements florals i decoratius que segueixen l’estètica mediterrània d’inicis del segle XX.

Exposició de Sonia Alins a Mas Blanch i Jové | Foto: cedida

Il·lustracions de Sònia Alins a Mas Blanch i Jové

Seguint la ruta ‘enoartística’, l’exposició individual “Somni Creatiu” que podem visitar al celler Mas Blanc i Jové de la Pobla de Cérvoles (Garrigues) fins al dia 28 d’abril, és una mostra retrospectiva de l’artista lleidatana Sònia Alins Miquel i consta d’una selecció de peces que van des del 2014 fins a l’actualitat, esdevenint una oportunitat única per conèixer a fons el llenguatge creatiu de l’artista. L’obra d’Alins, profundament arrelada en el surrealisme i la poesia visual, presenta sovint figures femenines en entorns onírics, explorant temes de feminitat, maternitat i naturalesa amb una sensibilitat única.

Segons explica Sara Jove del celler Mas Blanc i Jové: “l’exposició ofereix una visió íntima de l’univers artístic de Sònia Alins, el qual treball surrealista i poètic ha rebut reconeixement internacional. Entre els seus èxits més destacats es troba la concessió de la Medalla d’Or en el concurs internacional Illustrators 64, atorgada per la Societat d’Il·lustradors de Nova York el 2022. A més, ha rebut altres importants, com dues medalles d’or en el Saló de Belles Arts 2017, organitzat per la Société Nationale des Beaux-Arts de París i una medalla d’or del certamen Global Illustration Award 2018, organitzat per la Fira del Llibre de Frankfurt d’Alemanya”.

Exposió a Vinya Els Vilars | Foto: Amanda Tirado

Fotografies d’Amanda Tirado a Vinya Els Vilars

L’exposició fotogràfica “Amic i desamic et dic encara”, de l’artista Amanda Tirado vesteix les parets de la sala d’Exposicions del celler Vinya els Vilars d’Arbeca (Garrigues) aquests dies i fins a finals d’abril. Aquesta fotògrafa arbequina, artista, bibliotecària i gran amant de la poesia, vol reivindicar amb la seva mostra “el fet que capturar la intimitat ha de deixar de ser un tabú i exposar-la s’ha de convertir en un acte de valentia i reivindicació”.

Cada una de les obres fotografies està acompanyada d’uns versos del poemari Bruixa de Dol de la Maria Mercè Marçal i Serra; “font d’inspiració de l’exposició“, segons explica Tirado. “Unes obres artístiques creixen i cobren vida amb cada persona que té l’oportunitat de veure’ls”, destaquen els organitzadors de la mostra.

María José Pérez del celler Vinya els Vilars explica que la finalitat d’aquestes exposicions és “donar visibilitat als artistes locals, que són molts, i de molta qualitat” així com sempre ha considerat que “l’art i el vi mariden a la perfecció”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa