VadeVi
Dos vins catalans destaquen entre els millors del món a ‘Decanter’

El concurs internacional de vins Decanter ha donat a conèixer el resultat del seu últim palmarès, en el qual destaquen diversos productes vínics elaborats en diversos punts de la geografia mundial. Hi ha bona representació de vins catalans, que han tornat a casa amb un gruix de medalles i algunes destacades bones puntuacions.

Comencem amb els millor puntuats, que en aquest certamen reconeixen com els best in show, és a dir, els millors de la festa. En aquest apartat, hi trobem dos vins de Catalunya. El primer, un vi negre del Priorat i, el segon, un vi escumós d’Alella. Per parts.

Perer, un vi de Paratge d’Alícia i Josep Viticultors

Best in Show

Torna a casa amb 97 punts i el reconeixement de trobar-se entre els millors vins de l’edició del concurs. El Perer d’Alícia i Josep Viticultors és un vi negre de paratge de Porrera, fet amb una única varietat, molt prioratina, com és la carinyena. “La garnatxa pot ser la varietat més famosa de la regió, però ara molts creuen que la carinyena s’adapta millor a les condicions cada cop més càlides i seques d’avui”, descriuen des del rotatiu. I insisteixen en el fet que “segurament és al Priorat on trobareu la carinyena més fina del món”. Sigui com sigui, el descriuen amb aquestes paraules: “El caràcter del vi sembla transmetre la sensació de lloc pel fet que la fruita va desapareixent a mesura que es perdura el paladar, mentre que venen al cap altres al·lusions més pedregoses i minerals. Té molta energia“, conclouen.

Mirgin Exeo Evolució Gran Reserva Brut Nature 2004 d’Alta Alella

Per la seva banda, en la categoria de vins escumosos destaca una llarga criança del celler Alta Alella: el Mirgin Exeo Evolució Gran Reserva Brut Nature 2004 ha rebut la mateixa puntuació de 97 punts i ha quedat en el podi dels millors vins de l’edició. En aquest cas, estem davant un cupatge entre pansa blanca, varietat estrella alellenca, i chardonnay i una molt llarga criança que supera el centenar de mesos. Els responsables del concurs parlen d’un producte “amb un estil d’avantguarda i una clara identitat”. I conclouen: “Dues dècades al celler han aportat una gran harmonia, però la frescor conservada de les matèries primeres nobles es manté evident”.

Podeu consultar la resta de vins premiats seguint aquest enllaç.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa