En els darrers cinc anys els cellers de Lleida han atret gairebé 200.000 turistes a través de la Ruta del Vi, segons ha informat l’Ajuntament de Lleida. Durant el 2015 la xifra de visitants es va incrementar fins a 37.020, amb la qual cosa la suma total des de la seva estrena és de 192.822.

Un estudi recent publicat per ACEVIN (Asocaciación Española de Ciudades del Vino) dibuixa un perfil d’enoturista amb una franja d’edat entre els 36 i 45 anys, que fa escapades de cap de setmana en parella o grups reduïts i es gasta una mitjana de 277,34 euros per persona.

L’Associació de la Ruta del Vi de Lleida és un organisme autònom que uneix les iniciatives dels sectors públic i privat per promocionar i potenciar el turisme enològic sostenible i de qualitat a les terres de Lleida. Reuneix ajuntaments, consells comarcals, associacions, oficines de turisme, cellers, restaurants, establiments temàtics i allotjaments turístics vinculats al món del vi. La promoció compta amb el suport de la Secretaria d’Estat de Turisme, Turisme de Lleida-Ajuntament de Lleida, el Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, la DO Costers del Segre i la Federació d’Hostaleria de Lleida.

Aquest diumenge s’han facilitat les dades dels cinc anys d’existència de la Ruta i també s’ha informat dels resultats de l’estudi de la Asociación Española de Ciudades del Vino (ACEVIN) on es dibuixa el perfil de l’enoturista.

Les conclusions d’aquest estudi ressalten que l’enoturisme segueix sent una modalitat turística d’escapada, que habitualment es realitza en parella (43%) o grups reduïts d’amics (31,4). També es constata que la demanda és predominantment espanyola i que el perfil sociodemogràfic del visitant manté un equilibri entre homes (47,6%) i dones (52,4%), amb una franja d’edat majoritària, que se situa entre els 36 i 45 anys, corresponent a persones en actiu, però sense tractar-te exclusivament d’un públic amb alt poder adquisitiu.

L’estada mitjana a les rutes del vi és de 2,07 dies, la qual cosa segueix constatant que l’enoturisme és un producte associat a caps de setmana i ponts. També es manté un equilibri en la proporció entre els viatgers que pernocten (49,3%) i els que no fan nit (50,70%), ressaltant el caràcter de proximitat d’aquesta modalitat turística.

L’informe mostra un increment de les reserves amb paquet turístic. Internet, el telèfon i l’email són els canals preferents de reserva utilitzats.

La despesa mitjana total diària de l’enoturista és de 133,98 euros, de manera que si considerem els 2,07 dies de mitjana de durada del viatge, la despesa mitjana total en un viatge d’enoturisme seria de 277,34 euros per persona.

Els principals factors d’atracció a una ruta del vi són els seus vins, els seus cellers i la seva gastronomia, encara que existeix un creixement en la demanda d’activitats a la natura i d’índole cultural. El cotxe propi i l’autobús segueixen sent els mitjans de transport més utilitzats en els desplaçaments per les Rutes del Vi.

Els resultats d’aquest informe marquen un índex de satisfacció de 8,22 punts sobre 10, destacant les visites a cellers, l’hospitalitat i l’atenció al client, l’estada en els allotjaments i la gastronomia per sobre d’altres aspectes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa