
!--akiadsense-->
L’allotjament rural Mas Figueres de Marçà celebrarà el proper dissabte 6 de juliol la desena edició de la festa VIdeNIT que, per tercer any consecutiu, tindrà lloc fora dels actes de la Fira del Vi de Falset. Els organitzadors volen consolidar la cita a principis de de juliol per evitar la coincidència amb els actes satèl·lit de la fira, però també i principalment per la meteorologia, perquè les nits al juliol són molt més suaus que al maig i això permet gaudir d’una tarda-vespre més agradable als jardins de Mas Figueres.
En aquesta desena edició hi ha confirmada la participació de 20 cellers de la DO Montsant i la DOQ Priorat, 5 cellers cooperatius de la comarca, 2 cellers convidats de la DO Terra Alta i de la DO Empordà i 2 molins d’oli que són Miró- Cubells i Oleum Nature.
La voluntat dels organitzadors ha estat reunir per al desè aniversari molts dels participants que han assistit a edicions anteriors i també donar un pes específic al teixit cooperatiu. Al VIdeNIT, els elaboradors presenten les anyades noves però també vins icònics, singulars i de llarga criança. La vetllada és una oportunitat única per conèixer la versatilitat enològica, els estils i les tendències d’elaboració, particularment de les dues denominacions d’origen del Priorat.
El VIdeNIT començarà a les 20h del dissabte 6 de juliol i el tast dels vins s’acompanyarà d’una paella servida per la cuina de Mas Figueres. Aquest any la música anirà a càrrec de 4Soul amb Manu Ruiz (veu), Carlos Brull (bateria), Francesc Brull (baix) i Toni Just (guitarra).
La relació de cellers participants és:
Álvaro Palacios – DOQ Priorat
Clos Figueras – DOQ Priorat
Cellers ScalaDei – DOQ Priorat
Joan Simó – DOQ Priorat
Cal Pla – DOQ Priorat
Mas Alta – DOQ Priorat
Mas d’en Gil – DOQ Priorat
Cims de Porrera – DOQ Priorat
Clos de l’Obac – DOQ Priorat
Casa Gran del Siurana – DOQ Priorat
Vinyes Compte – DOQ Priorat
La Conreria d’Scala Dei – DOQ Priorat
Alfredo Arribas – DOQ Priorat
Perinet – DOQ Priorat
Orto Vins – DO Montsant
Terroir Sense Fronteres – DO Montant
Vinyes Domènech – DO Montsant
Dosterras – DO Montsant
Vermunver – DO Montsant
Joan D’Anguera – DO Montsant
Josep Grau Viticultor – DO Montsant
Acústic Celler – DO Montsant
Celler de Capçanes – DO Montsant
Celler Masroig- DO Montsant
La Vinicola del Priorat – DOQ Priorat
Celler Cooperatiu de Cornudella – DO Montsant
Vins del Tros – DO Terra Alta
Privat Perelada- CHivite – DO Empordà
L’entrada al VIdeNIT tindrà aquest any un cost de 20 euros: 10 euros per al tast i 10 euros més per al sopar. És important reservar l’entrada amb antelació perquè les places són limitades.
Per fer-ho, cal escriure un correu a info@masfigueres.com o bé trucant al 977178011/644205484. També es poden comprar presencialment a Mas Figueres, a Marçà, o bé al Calaix de Sastre, a Falset.
La cita és una bona oportunitat per veure i gaudir de l’evolució i l’expressió de les garnatxes i de les carinyenes en sòls diversos del Montsant i en sòls de llicorella al Priorat, com també els grans vins blancs que dona la comarca en finques i paratges de vinya cultivats, preservats i recuperats, o les elaboracions enològiques que treballen cellers convidats.