Fa uns quants dies que ha començat la campanya de verema 2015 a Catalunya. Tenint en compte que primer es recullen les varietats de cicle vegetatiu més curt, anomenades primerenques o precoces perquè són les que maduren més ràpid, i que són les que s’utilitzen principalment per elaborar els vins escumosos o també els vins blancs, les veremes poden allargar-se fins a l’octubre. És temps de feina a la vinya, però també una bona ocasió per comunicar i fer bullir les xarxes socials amb fotos i comentaris de la qualitat de la collita.

Cooperatives, cellers i marques de vins ens informen dia a dia de l’actualitat a les seves vinyes. Una oportunitat per connectar en temps real amb el públic i consumidors de vi català és utilitzar l’etiqueta (“hashtag”) #verema15 i les eines de microblogging o fòrums d’opinió.

Molts cellers han triat les xarxes socials com twitter, instagram o facebook per interactuar amb la gran quantitat d’usuaris que cada vegada més s’interessen pels productes de proximitat. La informació que es genera a través d’aquestes entrades es pot recuperar posteriorment en el cercador d’etiquetes i veure tota una progressió de les veremes, fins i tot geogràficament, a totes les DO catalanes. La informació que s’acumula en forma de tuits o posts, i dia a dia, serà de gran interès a l’hora de tastar i entendre els vins novells, els vins joves o criances que surtin al mercat en els pròxims mesos. Si es treballen bé les comunicacions digitals, poden esdevenir una bona guia per a l’hora de comprar vins.

Vet aquí com es viu la campanya i com s’expliquen algunes de les anècdotes d’aquesta #verema15 :


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa