“Ningú podrà dir que he copiat la idea perquè ho he fet tot jo”. Així d’orgullosa es mostrava, la jove emprenedora, Patrícia de Golferics en la presentació davant de la premsa de la primera Agenda de Vins catalans. Un projecte que neix després de molts anys d’estar en contacte amb elaboradors de vins i cellers i de constatar que “potser en el món del vi s’ha fet alguna cosa malament perquè els joves no s’hi senten propers” diu Golferichs.

És per això que es va decidir a tirar endavant un projecte. Un agenda per a tots els públics. Versàtil perquè serveix també com a llibreta i a més és un llibre de vins. Amb il·lustracions de Miguel Bustos i un disseny modern per atraure als més joves, però amb recomanacions diàries de vins i també d’algunes botigues per arribar a un públic ampli.

Les agendes convencionals porten mapes i fusos horaris. La de vins catalans parla de varietats de raïm, de fires i de denominacions d’origen.

Té la tapa dura, de mida petita (dia A6) per portar a la bossa o a la butxaca, i amb pàgina per dia. I a cada dia hi ha un vi recomanat. En total doncs, 365 vins, de 130 cellers. El dia de recomanació no és gratuït i s’ha fet coincidir, per exemple, amb una data de naixement del vi, del propietari, dels seus fills o de la creació del celler.

Els 130 cellers vendran l’agenda, es podrà trobar a 200 llibreries de Catalunya i també a Amazon a un preu de 17’50 euros.

Un projecte personal

Patrícia de Golferichs és gestora cultural. Filla d’una família de “sibarites” a qui els agradava molt el vi, durant 6 anys va treballar al Club Tr3sC al departament de llibres i vins que pràcticament va crear ella.

Durant aquest temps ha estat en contacte amb molts cellers, amb molts elaboradors i amb gent diversa del món del vi. Quasi sense voler va posar en marxa a instagram @undiaunvi, en el que cada dia recomanava una referència. I aquest va ser l’embrió del que ara ha sortit al mercat.

Amb una gran il·lusió i amb tot l’esforç del món ha aconseguit autoeditar 4.000 exemplars d’aquesta Agenda de vins catalans. Ho ha fet amb el microfinançament dels 130 cellers i de les 45 botigues que participen a l’agenda i que a l’avançada van adquirir-ne una partida cadascú.

Patrícia de Golferichs en el moment d’explicar el seu projecte davant de la premsa“>

Ara, un any després, veu com el seu projecte és una realitat. Ha tingut cura de tots els detalls, i ha polit tots els extrems com per exemple si les pàgines havien de tenir les hores o no “ningú les fa servir i per això vaig decidir que anaven fora i així a més també es pot fer servir com a llibreta”, diu.

Golferichs es refereix a l’agenda com un “llibre de vins”, l’ha dedicat a la seva mare que va morir quan ella tenia només 13 anys i es mostra molt orgullosa d’haver aconseguit que una gran distribuïdora de Barcelona el porti fins a 200 llibreries.

El seu pare també ha tingut molt a veure amb el projecte. No només pel suport moral sinó perquè ha fet de “transportista” amb la mateixa Patrícia per portar les agendes als diferents cellers repartits pel territori.

Un projecte, doncs, singular, molt personal però “amb la voluntat d’agradar a tothom”.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa