VadeVi
Cal Ganso, el luxe d’anar a contracorrent

El celler Alemany i Corrio, abans que res, és una aventura vital. Un viatge que els ha situat com a una de les grans referències penedesenques, però sempre avançant al marge del carril central. N’hi hauria prou amb el mític Sot Lefriec per definir el projecte, però Irene Alemany i Laurent Corrio sempre van més enllà i prova d’això és que fa deu anys van plantar una parcel·la de tinta amarela, una varietat portuguesa/gallega sense cap precedent conegut al Penedès. Dit i (una dècada més tard) fet, acaba de sortir al mercat Cal Ganso, un negre 2021 que aprofita la tinta amarela per completar un cupatge, al 50 per cent, amb la carinyena autòctona.

“Una explosió aromàtica”

El resultat d’aquest cupatge més una acurada criança en dipòsit, amb un toc de bota de roure francès, és un vi molt equilibrat i amb cos que, com diu José Martínez -somelier del restaurant barceloní Via Véneto- “és una explosió aromàtica, amb fruita i uns tanins madurs, a més d’una molt bona acidesa que li permetrà una llarga vida. Estem davant d’un vi de garatge que és una obra d’art“. Tot plegat, com diu Empar Moliner, “autenticitat en la recerca de la bellesa“.

El celler Alemany i Corrio ha presentat el seu nou vi, ‘Cal Ganso’

“Defensem el territori a mort”

Les ampolles de Cal Ganso que arriben al públic són les de la collita del 2021, un any que “encara va ser de bones pluges, abans d’aquesta sequera actual“, explica Laurent Corrio. “L’any de l’última llevantada a Catalunya“, afegeix Empar Moliner. Això, combinat amb el coneixement d’un sòl mapejat a consciència i l’experiència del celler fa que aquest nou vi passi a formar part destacada del patrimoni penedesenc: “Defensem el territori a mort“, afirma Irene Alemany, “i també volem defensar els vins negres“.

En definitiva, un vi de garatge, sí, però d’un garatge de luxe que aprofita tot el potencial del terroir penedesenc. L’Empar Moliner diu que l’únic defecte del vi és el preu -31 euros-, massa barat pel que ofereix. I potser té raó, però on està escrit que el luxe hagi de ser impossible?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa