VadeVi
“Al cava li falta orgull, hem de ser més ambiciosos”, diu Javier Pagès

El Cava Meeting ha tancat portes amb bones sensacions tant entre els organitzadors com entre els participants, que han agraït aquest temps de debat i d’actualització d’un sector que té moltes coses a dir. Sumat a un tast pels diferents orígens del cava, en aquesta segona i última jornada hi ha hagut temps per seure’s i debatre sobre com es pot donar valor al producte, o sobre els reptes als quals s’enfronta el sector en un context de canvi climàtic.

Per posar el punt final, abans de les últimes visites a cellers productors, el president de la Denominació d’Origen Cava, Javier Pagès, ha fet una breu valoració del congrés, fent seues algunes de les reivindicacions que han anat emergint al llarg dels dos dies de trobada.

Javier Pagès és el president de la DO Cava | Foto: Cava Meeting

Hem de seguir millorant“, aventurava. I s’explicava. “Tenim un camí traçat -deia amb relació a la zonificació, a l’impuls dels caves de paratge i elaboradors integrals, però ens queda molta feina per fer, ens hem de donar a conèixer més”, reflexionava en veu alta. “El món és molt competitiu, i hem de ser conscients que no estem sols en el mercat dels vins escumosos de mètode tradicional”. Per això, demanava un esforç als elaboradors: “Al Cava ens falta orgull i hem d’aspirar a més, hem de ser més ambiciosos, i encara més exigents amb els nostres processos individuals” per poder sumar al col·lectiu.

Pagès insistia en la seva versatilitat a la cuina i en la necessitat de vincular el producte amb la gastronomia, “el cava és aliment, deia, i la manera natural de prendre’l és en l’entorn de la gastronomia”. També aquí prenia nota d’un nou repte, “fer arribar el cava a l’alta cuina“, especialment els de la punta de la piràmide, i perquè en aquest camp, insistia, també “queda encara molta feina a fer”.

Arribar als joves i als petits elaboradors també queda com a deures pendents, “hem de trobar la manera”, deia el president perquè l’actualitat del sector “té moltes veus” i les hem d’escoltar totes. I això, insistia, també cal explicar-ho més. “Hem de donar a conèixer la gran qualitat que atresora el cava” i fer-ho “sense por”. “A França, deia comparant amb el país veí, ho estan fent meravellosament bé, i nosaltres també sabem fer les coses ben fetes, ho hem de divulgar”.

Alguns dels assistents internacionals al congrés | Foto: Cava Meeting

Cava Meeting, les xifres

L’estrena d’aquest congrés anomenat Cava Meeting ha posat sobre la taula l’actualitat, així com els reptes de present i futur als quals s’enfronta el sector del cava. Ha estat durant dos dies des de l’Espai Casa Rius de Barcelona davant 120 persones assistents, entre els quals, prescriptors procedents de mercats habituals pel cava com Japó, Estats Units, Regne Unit, Bèlgica, Països Baixos, Itàlia o Suïssa, amb perfils diversos, com masters of wine, master sommelier, mitjans de comunicació i professionals de la distribució.

En el total dels dos dies, s’han pogut tastar més de 250 caves, que s’han servit en 5.000 copes. A la mostra de caves que ha acompanyat les ponències hi eren mig centenar d’elaboradors; i a la tarda s’ha visitat 25 caves de diversos territoris de Catalunya, majoritàriament al Penedès. Sobre l’escenari, s’ha pogut escoltar la veu de 22 ponents de diverses nacionalitats.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a novembre 29, 2023 | 12:50
    Ricard novembre 29, 2023 | 12:50
    No som capaços de construir prestigi com han fet amb el Prosecco?

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa