VadeVi
Un centenar de cellers catalans promocionen els seus vins a ProWein

Diumenge s’estrenava, i s’allargarà fins demà dimarts 12 de març. Düsseldorf torna a convertir-se en el centre mundial del vi gràcies a una nova edició de ProWein. Un centenar de cellers catalans hi participen, 90 dels quals es concentren al Pavelló Catalunya, sota la marca “Catalunya, on el vi és cultura”, organitzat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació, Agenda Rural de la Generalitat, mitjançant Prodeca.

Al llarg dels tres dies, les empreses participants tenen l’oportunitat de presentar els seus vins i espumosos a més dels 50.000 visitants professionals provinents de 140 països que s’esperen enguany, segons xifres compartides pel Govern en un comunicat. L’estand institucional de Catalunya comptarà amb més de 650 m2 amb la presència de cellers de les 12 denominacions d’origen catalanes i davant un mercat objectivament estratègic, segons dades, per al sector agroalimentari català. Enguany, com a novetat d’enguany, hi ha un espai destinat a mostrar els vins dolços del país.

PROWEIN 2023 | Foto: cedida

Alemanya, mercat estratègic per al vi català

El 2023 Catalunya va exportar per valor de 624 milions d’euros a més de 150 mercats internacionals. El sector del vi català, amb un lleuger descens respecte a l’any anterior (-1,28% en valor i -2,04% en volum), se situa com el cinquè sector exportador de l’agroalimentari català. En l’àmbit internacional, el subsector del cava s’ha consolidat com a motor del sector del vi amb més del 50% del valor i 57% del volum exportat del total del sector.

Així mateix, ha incrementat en valor(2,35%) i creix en volum (1,84%), per la davallada de les exportacions a quatre dels mercats més importants, ja que representen el 22,12% del valor de les exportacions del vi tranquil. Concretament, són els Estats Units (-19,48%), Japó (-12,60%), França (-16,15%) i Xina (-24,18%). Aquest descens en el consum és, justifica Govern, és una tendència a escala mundial, segons dades d’OeMv.

En aquest context, i en el marc que els aliments catalans d’apostar per mercats més pròxims i estables, com els europeus, Alemanya s’ha convertit en el primer país de destí, amb una quota de mercat de 12,15%, el que suposa prop de 75 M€ exportat. Per a tots aquests motius, valora la Generalitat, ProWein “esdevé la porta d’entrada a altres mercats europeus per a moltes empreses vitivinícoles catalanes”.

Novetats del portal Catalan Wines

L’any passat, ProWein va servir per presentar la web Catalan Wines amb continguts sobre el vi català en diversos idiomes per arribar a totes les persones interessades del món. Enguany, a més a més de sumar-hi el francès, s’anuncia la intenció de crear nous continguts i nous formats. INCAVI avança que volen crear seccions noves com el de les varietats més representatives de Catalunya i es facilitarà l’accés i s’ampliaran alguns continguts ja existents al web com el dels Vins de Finca Qualificada.

A més a més, informa INCAVI, es potenciaran els continguts audiovisuals amb els materials de la campanya Catalunya, on el vi és cultura i altres materials perquè els docents, estudiants o amants del vi es puguin descarregar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa