La Barcelona Wine Week és una de les grans cites que dona inici al calendari vitivinícola anual. Aquest seria un dels primers motius que poden convidar a ser-hi, les ganes d’arrencar la nova anyada tot just tornant d’una intensa campanya de Nadal i d’uns dies de descans merescut just abans que al celler comenci l’ebullició i la necessitat d’embotellar la verema de 2022. A més a més, n’hi ha d’altres que detallem a continuació.
- Ampli programa
La Barcelona Wine Week arriba amb un programa carregat de ponències, tastos i conferències al voltant dels eixos que centren enguany la fira i que tenen a veure amb els sòls i terrers, l’enogastronoturisme (concepte que vol unir el vi amb la gastronomia i l’enoturisme) i la digitalització i innovació. Hi haurà, en aquest sentit, diverses personalitats del sector vitivinícola mundial que guiaran o participaran en aquestes activitats repartides al llarg dels tres dies de fira.
- Un mosaic de propostes
Des de l’organització insisteixen que enguany s’ha registrat xifres rècord pel que fa a la participació incrementant-la fins a un 27% i donant la benvinguda a més de 800 marques i 70 segells de denominacions d’origen d’àmbit estatal. D’aquest total, hi ha més de dos-cents cellers emparats per DO catalanes agrupats a través de la marca agroalimentària Catalunya, on el vi és cultura.
- El negoci: 1800 compradors
La fira té clar que ha de ser motor de negoci pel sector, i un any més convidat a importadors o compradors internacionals, en col·laboració amb l’ICEX, per tal que aquests puguin conèixer, enamorar-se i fer de prescriptors del nostre vi al món. Segons últimes dades compartides per Fira de Barcelona, enguany s’espera uns 1.800 professionals provinents d’alguns dels principals mercats importadors de vi català i espanyol com són els Estats Units, el Canadà, Alemanya, Països Baixos, Colòmbia i Bèlgica. Entre ells i les marques presents a la fira, hi ha la previsió de veure més de 8.000 reunions de negocis.
- Barcelona, capital mundial del vi
Poc es parla de Barcelona Likes the City, que vindria a ser l’excusa per involucrar la capital catalana en un esdeveniment amb mirada mundial. Aquesta edició, la ciutat continua sumant-se a la cita amb un programa complementari que permetrà generar aliances entre el vi i els sectors comercial, cultural i d’oci.