Un consorci de set empreses, liderat per Raventós Codorníu, ha engegat un projecte pioner molt ambiciós per aplicar la intel·ligència artificial a la producció alimentària. ALIMENTE 21 – Indústria Alimentària Intel·ligent del segle XXI té com a objectiu augmentar l’eficiència de la gestió industrial del sector, augmentar-ne la qualitat i seguretat i reduir l’impacte ambiental mitjançant l’aplicació de noves tecnologies.

El projecte té un pressupost de 5,1 milions d’euros i una ajuda de 3 milions d’euros del Centre pel Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI) amb els suport del ministeri espanyol de Ciència i Innovanció i cofinançat pels fons europeus Next Generation. És l’únic del sector de l’alimentació que ha estat aprovat a la convocatòria 2021 del programa espanyol “Missions, Ciència i Innovació”. El projecte finalitzarà el 2024 i, a més de Codorníu, hi participen les càrniques Aldelis i Protolongo i els proveïdors tecnològics Mapex, Omron Iberia, Cibernos i Agropixel, amb la col·laboració i coordinació tècnica del centre tecnològic Eurecat.

Imatge de verema a Raimat Codorniu durant la campanya 2020 | Raimat

Codorníu, que compta amb l’ajut del centre tecnològic de la Universitat Politècnica de Catalunya, fa anys que avança cap a la indústria 4.0, que aprofita tecnologies com la intel·ligència artificial per guanyar eficiència i competitivitat. La seva meta és optimitzar tots els processos, de la vinya a l’ampolla, millorant la presa de decisions i sent més sostenibles mitjançant la reducció de consums d’energia i aigua.

Amb Eurecat ja ha participat en altres projectes innovadors com ADVANCEWINE, que gestiona millor el procés biològic del raïm i la seva influència en el cicle productiu. A més, també han impulsat IGNITE, una plataforma de gestió centralitzada d’equips, sistemes i sensors als processos industrials, per tal que les màquines puguin actuar de manera automàtica. Finalment, també han participat a CONOCE, un projecte d’aplicació de tecnologies disruptives en l’àmbit de la neurociència, per conèixer millor el consumidor i desenvolupar nous productes.

Nou comentari

Comparteix