VadeVi
Corpinnat podria duplicar cellers en els pròxims tres anys

La marca col·lectiva europea Corpinnat vol créixer. D’ençà que els sis cellers fundadors van decidir abandonar la DO Cava, ja són molts els que han seguit els seus passos i busquen entrar dins d’aquest paraigua de producció i elaboració del Penedès. L’afany de creixement combinat amb la duresa de les auditories que han de passar tots els cellers abans de formar part de la marca equilibren l’entrada de noves empreses vitivinícoles a Corpinnat. Així i tot, fonts properes a l’organisme asseguren en una conversa amb Vadevi que les perspectives d’augment són positives i que “en qüestió de tres anys podrien arribar a duplicar el nombre de cellers en cartera”.

Del 2018 al 2025, Corpinnat ha anat creixent exponencialment. D’aquesta manera, l’últim celler que es va afegir a la marca col·lectiva europea va serel celler Cisteller, fundat el 2022 a Subirats. Tant l’empresa com Corpinnat van anunciar, aquesta nova incorporació que i Cisteller va passar a ser el tretzè celler de Corpinnat. Ara bé, aquí no acabarà la història, ja que tal com confirmen fonts properes de la marca a aquest diari, encara hi ha algunes auditories en marxa, el que podria fer que en poc temps s’unissin més cellers a la causa. Sense revelar el nombre exacte de cellers que actualment estan auditant per formar part de Corpinnat, les fonts reconeixen que en els pròxims tres anys hi podria haver el doble d’empreses vitivinícoles lligades a la marca col·lectiva. No obstant això, es mostren molt prudents i recorden que “les auditories són molt llargues, exigents i dures”, per tant, la voluntat d’un celler de formar part de Corpinnat no ho és tot, cal anar acompanyada d’una alineació amb els valors de la marca i les seves maneres de fer. A més, també reconeixen que l’objectiu és que “cada celler que entri s’empapi de l’essència de Corpinnat” i que en cap cas es voldria créixer de cop. Tot apunta, doncs, que els 25 cellers que la marca volia aconseguir en la primera dècada arribin abans, no pas pel creixement accelerat de la marca, sinó “la voluntat que veuen per part dels cellers”, asseguren.

Corpinnat neix com una marca col·lectiva de la Unió Europea creada per l’Associació de Viticultors i Elaborador Corpinnat (AVEC), l’abril del 2018, quan Gramona, Llopart, Nadal, Recaredo, Sabaté i Coca i Torelló van decidir fugir de la Denominació d’Origen Cava per intentar crear una marca que representés al 100% la classe d’escumós que volien fer. En aquest sentit, els cellers buscaven més rigidesa i reconeixement pel territori des d’on elaboraven. El Penedès sempre ha estat terra de vins -i sobretot d’escumosos- i va ser aquest amor pel territori el que els va fer emprendre aquest camí. Actualment, set anys després, són 13 els cellers que participen en aquesta marca, que passen auditories molt exigents i que tenen el plaer d’afegir la paraula Corpinnat en les etiquetes dels seus escumosos.

Imatge d'unes ampolles / Corpinnat
Imatge d’unes ampolles / Corpinnat

Un full de ruta que no admet errors

Les exigències de Corpinnat als cellers que volen formar part de la marca col·lectiva són paràmetres que els fundadors van acordar indispensables per fer valdre el territori i el mètode tradicional de fer escumosos. Per això hi ha qui considera que les normes són molt més rígides que les Denominacions d’Origen, una situació únicament fruit del clar objectiu de fer un bon producte. Els criteris que el 2018 Corpinnat va decidir que haurien de passar tots els cellers que formessin part de la marca col·lectiva europea eren: collita manual, viticultura ecològica certificada pel Consell Català de la Producció Agrària Ecològica, l’ús de varietats històriques de la regió vitivinícola del Penedès, vinificació íntegra a la propietat, criances en ampolla superiors a 18 mesos i contractes de llarga durada i preu mínim garantit al viticultor per als cellers que adquireixin raïm a tercers. A més, el reglament d’ús de Corpinnat delimita la producció dels vins escumosos un territori que suma una superfície de 997 quilòmetres quadrats i inclou 46 municipis de les següents comarques: Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf, Alt Camp, Tarragonès, Baix Llobregat i Anoia.

Més notícies
Notícia: Valor afegit i vinoteques: les claus pel repunt del consum de vi a l’Estat
Comparteix
El sector vitivinícola recupera la confiança dels consumidors el 2024 | Catalunya, Castella la Manxa i La Rioja aglutinen prop del 60% de les vendes dins el territori
Notícia: Moët & Chandon: del luxe a la sostenibilitat
Comparteix
La marca de xampany francesa explora noves línies d'acció per mantenir el seu regnat en un moment de canvi de prioritats dels consumidors
Notícia: Compte enrere per l’inici de la Barcelona Wine Week: 1.266 cellers i 10.000 m²
Comparteix
La fira del vi posarà a l'abast de professionals i experts una gran varietat d'activitats, premis, conferències i tasts per reivindicar la lluita per convertir-se en referència internacional
Notícia: 10 experts opten a convertir-se en el Millor Sommelier de Catalunya 2025
Comparteix
El pròxim 3 de febrer una desena de professionals lluitarà per la posició d'honor en el món de la sommelieria en un acte que se celebrarà en el marc de la Barcelona Wine Week (BWW)

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa