Les exportacions catalanes de taps de suro per a vins escumosos van augmentar de valor un 25’2% l’any 2021, superant les dades del 2018, el 2019 i el 2020 tant en tones de taps exportades com en euros. Pel que fa al tap de suro natural, les exportacions a Catalunya van tenir un increment de valor del 4% el 2021 en relació a l’any anterior, superant xifres de 2019 tant en volum com en valor.
Les dades, recopilades per l’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya (AECORK), confirmen per tant que en xifres globals, el total del sector surer català ha tingut un increment de valor del 16’67% en relació a l’any 2020, col·locant-se en dades superiors a les del 2019. En valor, també s’ha superat l’històric des de l’any 2016.
Joan J. Puig, president d’AECORK, considera que aquestes dades evidencien que “la recuperació postpandèmica és efectiva i que el sector del suro català es manté líder destacat a nivell nacional en exportacions de taps per a vi escumós i amb la meitat de les exportacions de taps de suro natural del país”. “Aquesta bona salut del sector surer català, dirà, també té implicacions forestals positives amb un increment de la gestió de les suredes i dels seus beneficis mediambientals, econòmics o socials associats”.

Xifres d’exportacions per països
Si s’entra al detall de les xifres per països, França és el principal importador de taps de suro natural, seguit d’Itàlia, Suïssa i Estats Units. Pel que fa al tap de suro per a vi escumós, Itàlia, França, Portugal i Estats Units són els principals països importadors. Cal destacar que Portugal ha augmentat un 113% les seves importacions en relació al 2020, mentre que Itàlia i França han incrementat les importacions un 20% i un 28% respectivament l’any 2021.
En quant al tap de vi, el 97’34% del valor exportat i el 93% del pes estan repartits entre 10 països. Pel que fa al tap de cava, les exportacions del 99’6% del valor i del 99’20% del pes estan repartides també entre una desena de països.