Botiga de vins

L’informe Nielsen de consum de vi català a Catalunya situa per primera vegada el vi de totes les denominacions d’origen catalanes en un 41’3% de quota de mercat durant l’any 2019. I d’entre totes elles la que més ven és la DO Catalunya que té una quota de mercat del 16’6%. És la més la més heterogènia de totes les denominacions d’origen de vi tranquil del país, el seu territori està repartit arreu de Catalunya i és la que més produeix, més de 60 milions d’ampolles anuals.!--akiadsense-->

En el rànquing de denominacions d’origen, en segona posició de preferència dels catalans se situa la DO Penedès i completa el podi la DO Terra Alta. Això és en termes general.

Quan mirem el comportament dels consumidors en funció d’on compren el vi, el que es detecta és que als restaurants, l’increment més important, d’un punt, correspon a la DO Empordà i a la DO Tarragona. I els descensos més destacats són els de la DO Montsant, la DOQ Priorat i la DO Penedès. Tot i això els vins de la DO Penedès són els segons més escollits pels catalans que mengen fora de casa.

Als supermercats en canvi, la xifra més destacada és el descens de vendes de vins de la DO Penedès que baixa 0’7 punts respecte l’any anterior tot i que continua en segona posició en la preferència dels catalans.

Nou comentari

Comparteix