“Una de les veremes més complicades dels darrers temps marcada per la forta sequera” i una “campanya de desprestigi construïda sobre interessos i rancúnies personals” són els arguments que la DO Terra Alta utilitza per demanar la dimissió del seu propi president, Pere Bové, elegit fa només un any. El comunicat de l’entitat no aclareix quina és la relació concreta entre Bové, la sequera i la suposada “campanya de desprestigi”. Pere Bové té al darrere una llarga trajectòria professional en la gestió de la Cooperativa de Gandesa.
Malgrat la importància de la decisió, el comunicat de la DO Terra Alta ho anuncia, paradoxalment, en l’últim paràgraf d’un llarg comunicat que s’ha fet públic aquest divendres. El document afirma que l’entitat “denuncia i exigeix el final de la campanya de desprestigi que pateix“, en referència a la publicació, per part de Vadevi i el Grup Món, del contingut d’una auditoria encarregada per la mateixa DO en què s’assenyalen tot un seguit d’irregularitats que han estat explicades en dos articles publicats el dimecres i el dijous d’aquesta setmana.

Cap dada desmentida
El comunicat acusa de “falta de deontologia periodística” aquests mitjans per “una sèrie d’articles plens de judicis de valor i basats en informacions esbiaixades, no veraces i fora de context“. També acusen Josep Garriga, el periodista que signa les informacions -sense esmentar-lo-, d’un “conflicte d’interessos professionals i personals” que no defineixen. Tot i els termes gruixuts, el comunicat no cita cap cas concret, ni desmenteix cap dada de les publicades. De fet, totes formen part, estrictament, de l’auditoria que la mateixa entitat va encarregar al despatx Abad Saltó Auditors, de Reus. Tampoc no s’hi esmenta el Grup Nació Digital i l’Aguaita, que han publicat idèntics resultats de la mateixa auditoria, però sense que se’ls acusi de res.
El comunicat també defensa explícitament el secretari de l’entitat “i els seus proveïdors“, als qui reitera “la confiança dipositada” i anuncia que “es reserva el dret d’emprendre les mesures necessàries per protegir la marca i tots els seus representants i fer costat a les persones i empreses que també han estat víctimes“, sense especificar tampoc de quines mesures es tracta ni contra qui s’emprendrien.