La DO Catalunya es vol apropar als consumidors joves

Aquesta denominació d'origen enceta l'any amb dues campanyes per portar els seus vins arreu

Amb el llançament de la campanya “La quinta de la DO Cat”, es volen consolidar les accions que s’han portat a terme durant els darrers anys per tal d’arribar a aquest segment de consumidors més joves.

En aquest sentit, la DO busca “seduir” aquest públic sense perdre de vista els seus gustos i la seva manera de fer. Per aconseguir-ho, els vins de la DO seran molt presents, tant en la seva formació com durant els moments d’oci. Per la DO Catalunya, el vi és emoció i és cultura, i els joves, els encarregats de fer que perduri i es transmeti.

Entre d’altres accions, la DO Catalunya farà sessions de presentació per a estudiants de diferents graus. Aquesta mateixa setmana, tindrà lloc la primera d’aquestes sessions, amb estudiants de l’escola d’hostaleria d’Alcalà d’Henares. Els alumnes de Formació Professional podran gaudir de la fase visual i olfactiva per conèixer una mica millor els vins que es fan a Catalunya. En aquest mateix sentit, el proper mes de febrer la DO organitzarà un tast a l’Aula Cultural del Vino de la Universidad CEU San Pablo de Madrid. Dues accions que s’emmarquen també en la voluntat de la DO de viatjar i arribar a un públic cada vegada més ampli.

Pel que fa a l’oci i la cultura, estan previstes diverses accions al llarg de l’any, algunes ja clàssiques, com ara la Ruta de Vins a la Festa Major de Gràcia, que complirà enguany el seu cinquè aniversari, i d’altres més noves, com la participació al Festival Surfcity, el primer festival d’art multidisciplinari que gira al voltant del concepte Surf Vs. Ciutat. La DO Catalunya ja va ser-hi present l’any passat, i aquesta primavera de 2016 torna apostant-hi fort.

Altres de les accions que s’emmarquen dins la campanya, i a on la DO repeteix presència, són la fira del vi de Vilanova i la Geltrú, Temps de Vi (3, 4 i 5 de juny) o el Festival de Cinema a la Fresca de Montjuïc. També repeteix amb la seva copa de cortesia al Teatre Nacional de Catalunya, però aquest any seleccionant aquelles obres que van destinades a un públic més jove.

I seguint amb la cultura, aquest any la DO col·laborarà també molt activament amb la iniciativa Terrats en Cultura que organitza l’associació Coincidències, i que ofereix concerts en diferents terrats de la ciutat de Barcelona. Tot a partir de la primavera, amb l’arribada del bon temps.

“DO Cat al plat”

L’altra campanya de la Denominació d’Origen Catalunya per encetar l’any és la “DO Cat al plat”

L’any en què Catalunya ha estat designada Regió Europea de la Gastronomia, la DO Catalunya, fidel al seu compromís de divulgació de la cultura del vi i del seu consum moderat com a part de la reconeguda dieta mediterrània, aposta per posar en valor i promoure el patrimoni agroalimentari i gastronòmic del país, del qual el vi és part fonamental. La cultura gastronòmica, i per tant la cultura del vi, són part indivisible de la història d’un país i del seu estil de vida, i com a tal han de ser divulgades.

Dins la campanya “DO Cat al plat” s’emmarquen les accions que es portaran a terme a Enofusión 2016 (25, 26 i 27 de gener), en el marc de Madrid Fusión. La Denominació d’Origen estarà present a la fira amb un espai divulgatiu on donar a conèixer el Consell Regulador i, a més, organitzarà un showcooking-maridatge (dimarts 26) en col·laboració amb el xef Quim Casellas, guardonat amb una estrella Michelin pel seu Hotel-Restaurante Casamar, a Girona.

El mes d’Abril arribarà el torn d’Alimentaria 2016 (del 25 al 28 d’abril), el gran aparador de les tendències alimentàries que aquest any compleix 40 anys, i on, un any més, la DO Catalunya tornarà a ser-hi present per tal de donar difusió als seus vins.


Nou comentari